Młodzi Arystokraci w Aurum

Spis Treści

Krótki opis

Młodzi Arystokraci Aurum rozwiązujący wewnętrzne problemy na swoim terenie, z niższym ryzykiem ale dużą odpowiedzialnością.

Opis

1. Fikcja, gdzie takie postacie występują

Miss Marple, A.Christie Starsza, szanowana dama rozwiązuje morderstwa i zagadki kryminalne w pozornie idyllicznej, angielskiej wsi. Ale TYM RAZEM zamiast "starszej szanowanej damy" mamy młode arystokratyczne dzieciaki i nie wszystko jest morderstwem.
Lockwood i spółka, J.Stroud Z uwagi na specyfikę świata, tylko dzieci mogą walczyć z duchami. Dorośli duchów nie widzą, ale duchy dorosłych zabijają. Opowieść dotyczy kilku dzieciaków, które zakładają agencję polującą na duchy i zachowują się jak nieletni (robią głupie błędy godne nieletnich).
Witches Incorporated, K.Miller Niewielka agencja magiczna; w tej książce grupa bardzo kompetentnych magów rozwiązuje m.in. problem potencjalnego oszukiwania na wiejskim festiwalu typu "kto zrobi najlepsze ciasto".

2. Czym jest ta drużyna?

Grupa młodych magów, Arystokratów Aurum, na terenie swojego Rodu. Rozwiązują problemy między ważniejszymi członkami rodu, pomagają lokalnym ludziom w trudnych sytuacjach oraz robią rzeczy które zasługują na rozwiązanie, choć nie są najważniejszymi i najgroźniejszymi rzeczami w okolicy.

Kluczowe motywy to:

  • przynależność do elity
  • autorytet lokalny
  • odpowiedzialność za społeczność

Cechy specjalne:

Ogólnie:

  • Postacie są młodymi, ale kompetentnymi magami. Nie są “perfekcyjne”, ale ich działania wpływają na postrzeganie ich i ich rodzin.
  • Postacie są na terenie swojego Rodu. Mają znaczenie, są traktowane z szacunkiem (i/lub obawą). Są młodymi arystokratami.

Konstrukcja postaci:

  • Wszystkie postacie mają jakąś umiejętność społeczną (np. “jedna zastrasza, druga empatyzuje”) i specjalistyczną (np. “przeszukiwanie dokumentów, profilowanie ludzi”).
  • Wszystkie postacie mają akcję specjalną, pozwalającą Graczowi wykorzystać siłę postaci w unikalnych okolicznościach.
  • Wszystkie postacie są magami i mają moc magiczną.

Specjalne cechy drużyny i komentarze nt. prowadzenia Zespołu:

  • Zagrożenia:
    • fizyczne: Anomalie i Potwory
    • społeczne: cios reputacyjny w kontekście innych tienów, osłabienie wpływów w Rodzie i okolicy
  • Zasoby Unikalne:
    • okoliczni ludzie pod kontrolą magów, służba, agenci
    • kontrola nad terenem w okolicy
  • Poziom kompetencji:
    • Postacie są średnio kompetentne, są młode, ale mają moc magiczną.
    • Poziom: “niedoświadczony pracownik w firmie”.

3. Zespół