Salvagerzy Anomalii z Neikatis
Spis Treści ▼
Krótki opis
Zgrany zespół salvagerów przemierzających pustynie Neikatis w poszukiwaniu cennych Anomalii. Załoga Skorpiona to ekipa ścierająca się z najgorszymi burzami.Opis
1. Fikcja, gdzie takie postacie występują
| | |
|---|---|
| S.T.A.L.K.E.R. | Stalkerzy przemierzają Zonę w poszukiwaniu cennych artefaktów, unikając anomalii i mutantów. |
| Firefly, Serenity | Załoga Serenity to zgrana ekipa, wykonująca niebezpieczne zlecenia na obrzeżach cywilizacji. Mało zasobów, western w kosmosie. |
| Mad Max: Fury Road | W postapokaliptycznej pustyni grupy wojowników walczą o zasoby. Pojazdy są domem, a załoga - rodziną. |
| Dune (Fremeni) | Pustynni wojownicy znający każdą tajemnicę Arrakis. Przetrwanie w ekstremalnych warunkach wymaga wiedzy, współpracy i szacunku dla pustyni. |
| Ice Road Truckers | Kierowcy ciężarówek ryzykują życie na lodowych drogach. Profesjonalizm, doświadczenie i wzajemna pomoc. |
2. Czym jest ta drużyna?
Cechy specjalne:
Ogólnie:
- Załoga Skorpiona jest jak rodzina czy bliscy przyjaciele - lojalność ponad wszystko.
- Skorpion to ich dom oraz “baza”. Są też powiązani z najbliższą Arkologią, zapewniającą im wsparcie, żywność, miejsce handlu i schronienie.
- Każdy członek ma swoją specjalizację, ale wszyscy są wszechstronni.
Konstrukcja postaci:
- Wszystkie postacie są “M-shaped” - mają główną specjalizację i kilka obszarów pomocniczych
- Każda postać ma unikalną akcję specjalną wykorzystującą jej główną siłę
- Wszystkie postacie mają jakąś umiejętność specjalistyczną powiązaną z Pustynią Neikatis
Specjalne cechy drużyny i komentarze nt. prowadzenia Zespołu:
- Zagrożenia:
- fizyczne: Burze magiczne, Anomalie, Potwory, rywalizujące zespoły (rzadziej), zagrożenia środowiskowe
- społeczne: Konflikty w załodze, problemy w arkologii, szemrane interesy
- zasobowe: Brak paliwa, wody, awarie Skorpiona; ogólne problemy z zasobami i Neikatis
- Zasoby Unikalne:
- Skorpion - opancerzony pojazd pustynny będący domem i fortecą
- Sprzęt salvagerski - detektory, narzędzia do wydobycia, pojemniki na anomalie
- Wiedza terenowa - mapy, sensory, znajomość bezpiecznych tras
- Poziom kompetencji:
- Postacie są doświadczonymi profesjonalistami w swoich dziedzinach
- Poziom: “weteran pustyni”, ale nie “legendarny bohater”
- Potrafią improwizować i radzić sobie z ograniczonymi zasobami
3. Zespół
Pierwszy do walki, ostatni do odwrotu, zawsze tam gdzie jest najgoręcej. Czyści potwory i anomalie.
Ekspert od handlu Anomaliami... i rzeczami którymi się zwykle nie handluje. Ma dostępy do przedmiotów, kontaktów i wie, co można skąd pozyskać.
Trochę inżynier, trochę szaman oceniający wartość znalezisk i przekształcający "śmieci" w coś użytecznego. Utrzymuje wszystko w ruchu minimalnym kosztem.
Nawigator, ekspert od sensorów i mistrzowski pilot Skorpiona, potrafiący wycisnąć z pojazdu więcej niż to możliwe.
Ekspert od nawigacji i zwiadów, znający każdą trasę i kryjówkę na pustyni. Przewiduje burze, znajduje schronienia i prowadzi załogę przez najgorsze warunki.