Noktiańska Komórka Antypotworowa W Małym Mieście
Spis Treści ▼
Krótki opis
Zespół normalnych ludzi wiedzących o magii i potworach, który współpracuje z Agencją Lux Umbrarum. Na co dzień mają normalne prace, ale gdy trzeba - są aktywowani.Opis
1. Fikcja, gdzie takie postacie występują
| | |
|---|---|
| Stranger Things | Grupa normalnych ludzi w kontekście anomalii. To pasuje perfekcyjnie. |
| Torchwood | Grupa paramilitarna wiedząca o anomaliach i zajmująca się rozwiązywaniem problemów anomalii.<br/>Nie spełnia warunku "normalnych ludzi z normalną pracą", ale pewien wzór tu pasuje. |
| Tremors | Normalni mieszkańcy odizolowanej pustynnej osady (np. pracownik złotej rączki, właścicielka sklepu, specjaliści od broni) są zaatakowani przez podziemne potwory i używają swojej inteligencji by rozwiązać problem. |
2. Czym jest ta drużyna?
Zespół ludzi żyjących lokalnie na danym terenie, którzy wiedzą o magii i Anomaliach. Coś na kształt Wojsk Obrony Terytorialnej; normalni ludzie, którzy w razie potrzeby są aktywowani. Ten Zespół ma kontakty, znajomości i ogólnie to, co ich wyróżnia to fakt co wiedzą i że mieli do czynienia z magią i Anomaliami.
Cechy specjalne:
Ogólnie:
- wszystkie postacie są członkami lokalnej społeczności i znają normalnych, lokalnych ludzi.
- postacie mają “kryjówkę” czy “bazę” - coś w stylu piwnicy, gdzie znajduje się bardziej zaawansowany sprzęt i np. komunikacja z handlerem.
- postacie niekoniecznie są uzbrojone i niekoniecznie umieją walczyć.
Konstrukcja postaci:
- Wszystkie postacie mają akcję specjalną, pozwalającą Graczowi wykorzystać siłę postaci w unikalnych okolicznościach.
- Wszystkie postacie mają jakąś umiejętność społeczną (np. “jedna zastrasza, druga empatyzuje”)
- Wszystkie postacie mają jakąś umiejętność specjalistyczną (np. “przeszukiwanie dokumentów, profilowanie ludzi”).
Specjalne cechy drużyny i komentarze nt. prowadzenia Zespołu:
- Zagrożenia:
- fizyczne: Anomalie i Potwory
- społeczne: ujawnienie wiedzy o magii, niszczenie przyjaciół / więzi / kontaktów, Anomalie i Potwory uszkadzające lokalną społeczność
- Konieczność pozostawania w ukryciu przed ludźmi i ukrywania wiedzy o magii i Anomaliach.
- Zasoby Unikalne:
- znajomość ludzi i miejsc w okolicy
- dostęp do specjalnego sprzętu, “piwnicy”
- Poziom kompetencji:
- Postacie są niezależne, są fachowcami w swoich dziedzinach.
- Poziom: “wartościowy pracownik w firmie”, ale niekoniecznie “najlepszy pracownik w firmie”.
3. Zespół
Były ekspert od dekodowania skomplikowanych sygnałów i programowania. Dziś jest DJ-em, rozkręcającym imprezy i potrafiącym rozmawiać z każdym.
Były archiwista Anomalii, który dziś szuka prawd i ciekawych tematów. Mistrz wywiadu oraz trudnych konwersacji.
Cichy i niewidzialny inżynier polowy, który dziś dba o miejską infrastrukturę. Mistrz sabotażu i improwizowanego sprzętu.
Kiedyś lekarz anty-Anomalny, teraz lokalny hodowca psów i weterynarz. Dzięki psom i badaniom potrafi odkrywać prawdę na wielu różnych poziomach.
Były żołnierz Lux Umbrarum, który znalazł miejsce jako lokalny trener personalny. Świetny w kryzysie, szanowany, silny i przerażający.