Uszkodzony Opiekun Mawii
Spis Treści ▼
Krótki opis
Jedna z planet zasiedlonych przez siły Sektora Atarien; po Pęknięciu Rzeczywistości kontakt z planetą został utracony. Opiekun próbuje uratować to, co się da mimo swoich ograniczeń.Opis
1. Fikcja, gdzie takie postacie występują
Niestety, nie mam mapowania na PLANETĘ. O dziwo, mam tylko salvagerów kosmicznych. Ale - zawsze coś.
| | |
|---|---|
| Trigun | Estetyka, podejście do technologii. Niby jest, nikt tego nie zauważa, technologia nie ma żadnego znaczenia. |
| Firefly | Estetyka, choć bez latania w kosmosie. Western "sci-fi". |
2. Kontekst czasu i przestrzeni
2.1. Miejsce akcji
Planeta inna niż Astoria czy światy noktiańskie.
Mamy pogranicze. Jest to miejsce o wystarczająco wysokiej technologii, ale tego nie widać - technologia jest czymś w tle, a nie czymś zdecydowanie widocznym, rozwijanym przez osoby lokalne. System technologii wspierającej ludzi po prostu działa, ma mechanizmy samoleczące które POWINNY działać. Nie musimy martwić się o wiele rzeczy takich jak np. choroby, bo to wynika z wyższego poziomu technologii, choć miejscowi nie do końca widzą to jako wyższy poziom technologii. To jest troszkę retro, troszkę futurystyczne.
Teren:
- Mamy odizolowane, niewielkie miejscowości które są samowystarczalne (myśl: coś między wioską brytyjską a westernem).
- Przestrzennie: stepy, piaski, sawanny. Oczywiście występują góry itp. Ważne jest niskie zaludnienie, duża przestrzeń i izolacja.
- Dzięki izolacji każde miejsce - mimo handlu - może być bardzo odmienne i mieć własną kulturę, zwyczaje itp.
2.2. Specjalne okoliczności - Bóg na Orbicie:
- Istnieje COŚ na orbicie, zwane (i samo się nazywające) “Opiekunem”. Przez niektórych traktowane jest jako bóg.
- Opiekun obserwuje, ale nie widzi dokładnie. Nie jest w stanie - albo nie wie jak - ingerować w sprawy na planecie.
- Opiekun działa przez swoich Agentów. Ci Agenci to między innymi postacie Graczy.
- Opiekunowi zależy na tym, by planeta powróciła do stanu sprzed Pęknięcia Rzeczywistości.
- Ale nie pamięta i nie ma dość mocy przerobowej, by tym sterować aktywnie.
- Więc przede wszystkim wysyła Agentów tam, gdzie pojawia się - jego zdaniem - katastrofalny kryzys.
- Kryzys wcale nie musi być katastrofalny. To jest to, co ZAUWAŻYŁ.
- Opiekun pragnie ŁADU SPOŁECZNEGO.
2.3. Rola Postaci Graczy
Agenci zatem są response team (działają jako odpowiedź na problem) a nie jako siły aktywnie zmieniające otoczenie. Wszystko toczy się prawidłowo, poza bardzo niefortunnymi wydarzeniami. Agenci mają usuwać te wydarzenia.
To Gracze będą decydować jakie społeczeństwa mają kształtować swoimi czynami. Ich czyny stanowią o tym, czym te miejsca się staną.
CZYLI:
- Relacja: “undercover cop”, szef nie rozumie co się dzieje w okolicy
- “Undercover cop” ma za zadanie ustabilizować sytuację. Ale z perspektywy szefostwa nieważne czy zniszczysz pompę i zabijesz dużo ludzi czy pomożesz 2-3 osobom rozwiązać problem.
- A Agenci są tymi, którym zależy i którzy pragną najwięcej pomóc, najmniej szkodząc.
- Opiekun dba o stan planety. Agenci dbają o ludzi i stan lokalnej społeczności.
- Opiekun nie może robić niektórych rzeczy z orbity. Zwłaszcza że nie zna dokładnego stanu planety. Kiedyś próbował, ale kończyło się to źle.
- Opiekun działa teraz dlatego przez Agentów, którzy będąc bliżej sprawy podejmą właściwe decyzje we właściwych okolicznościach.
- W czym - zdaniem Opiekuna - Agenci mogą zawieść. Dlatego Opiekun ich obserwuje i patrzy, czy spełniają jego wolę.
- Agenci balansują pomiędzy zadowoleniem Opiekuna a pomocą lokalnej społeczności w sytuacji która nie jest ani czarna ani biała.
- Czasem Agenci kłamią w raporcie. Czasem mówią że coś innego było ważniejsze.
- Opiekun nie widzi wszystkiego. Nie jest w stanie być wszędzie. Ma nie do końca sprawne czujniki i informacje.
- ALE Agenci niekoniecznie są jedynymi osobami raportującymi do Opiekuna.
2.4. Przykrywka
- Agenci zawsze muszą być witani i muszą z perspektywy miasteczka zwiastować coś pozytywnego.
- Agenci zawsze mają przykrywkę która sprawia że ludzie z nimi chcą rozmawiać i daje im mandat szperania.
- Lekarze Bez Granic / Czerwony Krzyż: rozwiązują problemy medyczne, psychologiczne itp.
- Handlarz wartościowymi rzeczami: okazja pozyskania czegoś bogatego i fajnego
- Fałszywi Wysłannicy: inwestorzy, GDY ktoś się kłóci TO Fałszywi Wysłannicy pełnią rolę mediatorów, sędziów itp.
- Artyści: trupa cyrkowa, pocieszyciele serc oraz zdolni do podnoszenia morale i dostarczenia rozrywki.
- Druciarze: naprawiają małe urządzenia, złote rączki, niewielkie przedmioty na sprzedaż.
- Kurierzy / Listonosze: roznoszą wiadomości, paczki, towary.
3. Struktury Sesji
3.1. Sądzimy i Naprawiamy
Struktura:
- Uzasadnione Złamanie Zasady
- Bartek zabija Adama w samoobronie
- Gracze odkrywają że jest Uzasadnione
- Adam próbował pobić i okraść Bartka.
- Najprostsza kara Złamania Zasady powoduje Katastrofę
- Ukaranie Bartka - filara społeczności - powoduje uszkodzenie moralnej tkanki.
- NIE ukaranie Bartka powoduje wywyższenie go oraz jego dzieci będą miały problemy społeczne.
- Złamanie Zasady ukazuje ukryty problem społczności, który niezaadresowany spowoduje inną Katastrofę.
- Nikt nie zwracał uwagi na relację Adama - Bartka, na to co robili
- Nikt nie zwracał uwagi na to, że Adam był niebezpieczny i nie jest to pierwsza rzecz którą zrobił
- Nikt nie zwracał uwagi na to, że Bartek nie dba o zdrowie czy życie innych i traktuje ich instrumentalnie
- WIĘC takich “Adamów” i “Bartków” jest więcej - problemem jest to, że jednostki nie mają żadnego ograniczenia ze strony policji. Policja za słaba, system prawny zajmuje się swoją polityką między sobą a nie naprawą sytuacji i dbaniem o tych ludzi.
Implementacja:
- Aneta zostaje porwana. Zwróćcie Anetę do domu.
- Aneta została porwana przez Bartka i jego ekipę. Bo są zakochani. Aneta CHCE być porwana.
- Aneta miała wyjść za Cypriana, żeby przypieczętować pakt między rodzinami.
- Ale to tylko oficjalne. W praktyce, Aneta i Cyprian są OFIARAMI by móc wejść do miasta.
- Cyprian się na to zgadza. Aneta - absolutnie nie.
- Opiekun chce tego paktu, więc TYM mają zająć się Gracze. Ale Gracze zrobią co uważają za słuszne.
- Gdy przejmą władzę w miasteczku, będą władać żelazną pięścią. Będzie tyrania.