Ez Tokens, bot Discordowy

Spis Treści

1. Wstęp

Mechanika EZ w idealnej sytuacji wykorzystuje wielokolorowe żetony, które są odpowiednio oznaczane jako V , X , O (lub w starszych dokumentach: (V), (X), (O)).

To jest bot Discordowy, którego funkcją jest składanie puli do mechaniki EZ. Daje możliwość grania używając aplikacji jako emulatora prawdziwej puli.

Przykładowo, niech pojawi się pula, np 9V 5X 3Om . Chcemy pociągnąć z niej 1 żeton.

W aplikacji wyglądałoby to tak:

Pociągnij 1 żeton

I zaraz przejdziemy do tego co się dzieje i co można zrobić.

Aha - jeśli czytacie tę stronę, możecie używać tego bota. To chyba zrozumiałe.

Nie zbieramy żadnych danych użycia, nie będziemy nawet o tym wiedzieć :-).

2. Instalacja

Wymagania:

  • Musicie mieć konto Discordowe.
  • Musicie mieć serwer Discordowy. Jakikolwiek. Mogliście założyć go sekundę temu.
  • Musicie mieć uprawnienia do dodania bota do serwera (najpewniej prawa admina?)

Jeśli powyższe wymagania są spełnione, logujecie się na Discorda i poniższym linkiem dodajecie bota do serwera:

Pojawi się Wam okienko “czy autoryzujecie” i “do którego serwera dodać”. Po dodaniu bota do serwera, będą działały polecenia.

Czyli:

Add to server

A potem:

Add to server

Przejdźmy do owych poleceń. Sprawdźmy czy działa :-).

3. Podstawowo o poleceniach

3.1. Jak używać poleceń Discordowych?

Sekwencja:

1 - Wpierw zaczynacie wpisywać ’/’. Zaczną Wam się wyświetlać dostępne komendy ze wszystkich botów.

Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.1

2 - Potem piszecie ‘/ez-COŚTAM’. Wybieracie odpowiednią komendę z EZ. Przykład, /ez_draw_token do ciągnięcia żetonu z puli.

Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.2

3 - Jeśli trzeba, wpisujecie odpowiednie parametry. W naszym wypadku potrzebna jest pula; wpisuję 9V 5X i naciskam klawisz ‘enter’.

Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.3

4 - Dostaję jakiś wynik. Teraz mogę albo wpisać inne polecenie, albo użyć jakiegoś z klawiszy pod spodem (zaznaczonych na rysunku na czerwono).

Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.4

I tyle. Detale w odpowiednich komendach.

3.2. Informacje o systemie

3.2.1. Komenda

/ez_info

3.2.2. Co się stanie

Dostaniecie potężną skróconą instrukcję obsługi - jakie są żetony, pule itp.

Ez-info

3.2.3. Omówienie

  • Podstawowe informacje o pulach i co można wpisać jako parametry do innych komend.
  • Zachęcamy do przeczytania. Ma dać Wam odpowiedź “na szybko”, jeśli ktoś nie czytał tej strony.

3.3. Pociągnięcie żetonu

3.3.1. Komenda

“Pociągnij żeton”:

/ez_draw_token

Wymagany parametr: pula. Przykładowo: Tp+3 , 9V 5X lub (jak w przykładzie) Tr M +3Ob -2V .

Czyli:

/ez_draw_token Tr M +3Ob -2V

3.3.2. Co się stanie

  • Dostaniemy wygenerowany losowo żeton z puli oraz jego wizualizację
    • Ten żeton zniknie z puli
  • Dostaniemy serię przydatnych informacji

A dokładniej:

Ez-draw

3.3.3. Omówienie

3.3.3.1. Wysokopoziomowo
  • Polecenie /ez_draw_token ma za zadanie z istniejącej puli wyciągnąć jeden żeton.
  • O dokładnych sposobach budowania puli powiemy potem, w punkcie 4.1

Teraz; polecenie daje nam dwa dodatkowe klawisze.

3.3.3.2. Pierwszy klawisz, “Pociągnij Żeton”
  • Pozwala pociągnąć następny żeton z pozostałej puli.
  • To tworzy łańcuch - historię wyciągniętych żetonów

Wygląda to tak:

Łańcuch żetonów

Więc mamy przykładowo sytuację typu: “Ania goni Bartka”

  • ciągnie żeton (wpisując polecenie wejściowe). Wypada (V)
  • eskaluje pulę. Naciskamy ten klawisz i wypada (X).
3.3.3.2. Drugi klawisz, “Pokaż Pulę”
  • Pozwala zobaczyć wizualizację puli
  • Uruchamia /ez_pool z aktualnym stanem puli.

Wizualnie:

Przejście do widoku puli

To jest osobne polecenie; wyjaśnię je w następnym punkcie.

3.4. Wyświetlenie i zmiana puli

3.4.1. Komenda

“Wyświetl pulę”:

/ez_pool

Wymagany parametr: pula. Przykładowo: Tp+3 , 9V 5X lub (jak w przykładzie) Tr +3 +Og+Or+Oz -4X+4Xg .

Czyli:

/ez_pool Tr +3 +Og+Or+Oz -4X+4Xg

3.4.2. Co się stanie

  • Dostaniemy wizualizację puli
  • Dostaniemy klawisze umożliwiające nam robienie rzeczy z pulą.
  • Czyli symulujemy faktyczny woreczek z żetonami

A dokładniej:

Widok puli

3.4.3. Omówienie

3.4.3.1. Wysokopoziomowo
  • Polecenie /ez_pool ma za zadanie pokazać nam woreczek z żetonami.
  • O dokładnych sposobach budowania puli powiemy potem, w punkcie 4.1
  • To polecenie daje nam dostęp do trzech klawiszy.
3.4.3.2. Pierwszy klawisz “Wylosuj żeton”
  • Pozwala pociągnąć następny żeton z istniejącej puli.
  • W ramach pojedynczego łańcucha historia żetonów jest zachowana

Wizualnie:

Draw

Więc, jak widzicie, da się bez problemu przełączać między wyciąganiem żetonów a pulą.

3.4.3.2. Drugi klawisz “Zmień pulę”
  • Pozwala zmienić istniejącą pulę przez dodanie lub odjęcie żetonów

Przykładowo, zróbmy taką sytuację:

  • Prosty Konflikt: Tp +2
  • Z uwagi na działania Graczy, musimy przekolorować 3X w 3Xm . I dodać do puli 2Or .
    • Notacja: -3X +3Xm +2Or

Wizualnie to będzie wyglądało tak:

WPIERW stwórzmy podstawową pulę: /ez_pool Tp+2 ; naciskamy odpowiedni klawisz.

Zmień pulę

Wyskoczy nam okienko modalne; musimy wpisać zmianę. To będzie -3X +3Xm +2Or

Zmień pulę

I mamy wynik:

Zmień pulę

Teraz z tej puli można wyciągnąć ekstra żetony, robić z nią inne rzeczy itp.

3.4.3.3. Trzeci klawisz “Więcej Matematyki”
  • Czysto informacyjny. Pokazuje więcej informacji o puli z opcją powrotu do puli.

Więcej matematyki

I to w sumie wszystko :-).

3.5. Przejścia między poleceniami w aplikacji

Poniżej tabelka demonstrująca przepływy pomiędzy poszczególnymi klawiszami, czyli “który klawisz robi co i gdzie będziemy”:

Które polecenie uruchomiłemKtóry klawisz naciskamCo stanie się zaraz
/ez_draw_token 9V 5X ”Losuj żeton” /ez_draw_token na pozostałej puli
/ez_draw_token 9V 5X ”Pokaż pulę” /ez_pool na pozostałej puli
/ez_pool 9V 5X ”Wylosuj żeton” /ez_draw_token na puli 9V 5X
/ez_pool 9V 5X ”Zmień pulę”Pojawi się możliwość zmiany puli: dodania lub odjęcia żetonów. I wrócimy do /ez_pool na nowej puli.
/ez_pool 9V 5X ”Więcej matematyki”Pojawią się informacje o puli z detalami; będzie możliwość przejścia (klawisz) do /ez_draw_token na tej samej puli 9V 5X .

4. Specyfika aplikacji, budowania puli i parametrów

4.1. Jakie mamy sposoby budowania i zapisywania pul

Wpierw wyjdźmy od tego, z czego w ogóle da się pulę zrobić:

Bazy, czyli domyślne rodzaje puli:

  • Typowy / Tp - [9 żetonów V i 5 żetonów X ]: ~30% Konfliktów na sesji
  • Trudny / Tr - [6 żetonów V i 8 żetonów X ]: ~50% Konfliktów na sesji
  • Ekstremalny / Ex - [3 żetony V i 11 żetonów X ]: ~18% Konfliktów na sesji
  • Heroiczny / Hr - [14 żetonów X ]: ~2% Konfliktów na sesji

Specjalne skróty / Modyfikatory, czyli specjalnie zarezerwowane komponenty:

  • M (magia): [ +3 Vm, -X, +Xm ]
  • Z (zasoby, przewagi): [ +3 Vz, -X, +Xz ]

Notacja żetonów, czyli jak zapisywać żeton:

  • Jeśli chcecie odróżniać żetony tego samego typu, dodajcie do nich modyfikator w postaci dowolnej małej litery
    • Przykład: Vr oznacza czerwony żeton V (od red - r)

I teraz przejdźmy do form zapisu puli:

  • 9 V + 5 X - pula zawierająca dziewięć żetonów V i pięć żetonów X
  • Typowy - bazowa pula tego typu, również zawierająca dziewięć żetonów V i pięć żetonów X
  • Tp - skrótowy zapis tej samej puli - znowu zawierającej dziewięć żetonów V i pięć żetonów X
  • VVVVVXXXXOrOr - to nie kot przechodzący po klawiaturze - to zapis każdego żetonu krok po kroku: pięć żetonów V , cztery żetony X i dwa żetony Or . To też zadziała!
  • Tp +2 Vg -2 V -3 X - zapis puli Typowa z dwoma dodatkowymi, zielonymi (g) żetonami V , z której usunęliśmy dwa żetony V i trzy żetony X

4.2. Wielkie i małe litery mają DUŻE znaczenie

Popatrzcie na kilka wariantów puli poniżej. Wszystkie są prawidłowe:

PulaReprezentacja w żetonach
TrZ+3 6 V, 7 X, 3 Vz, 1 Xz, 3 Vr
Tr Z +3Vg 6 V, 7 X, 3 Vz, 1 Xz, 3 Vg
Vr V +3Xg 1 Vr, 1 V, 3 Xg

Zauważcie, że są bardzo podobne z perspektywy kształtu, tzn “wielkie / małe litery”. Nie zależą od spacji.

Mamy też sytuację, w której Vv czy Xv oznaczają żeton koloru fioletowego.

To sprawia, że:

  • Żetony MUSZĄ być wielką literą.
    • V , X , O
  • Kolor Żetonu MUSI być małą literą.
    • Vr , Xg , Oy
  • Jeśli nie będą, zostaną zignorowane przez aplikację

4.3. Kolejność jest ustalona: Baza, Modyfikator, Żetony Nietypowane, Żetony Inne

Kilka definicji:

CoCo to jestPrzykład
BazaKategoria Konfliktu. Podstawa. Typowy , Tp , Tr , Ex , Hr
ModyfikatorZasób. Przewaga. Magia. Specjalne parametry zmieniające pulę. Z , M
Żeton NietypowanyŻetony uznaniowe; zawsze Vr , mogą być podane bez określenia typu +3 , +1
Żeton InnyKażdy inny żeton +3Vg , -5Or , 2V

Kolejność zawsze jest taka sama:

Baza - Modyfikator - Żetony Nietypowane - Żetony Inne.

Więc:

PulaPrawidłowa / Czemu nieprawidłowa
Tp Prawidłowa
Tp +3 Prawidłowa
Ex Z M +2 +3Or Prawidłowa
Tp +3Vg +3 Błędna; zignoruje ‘+3’. Nietypowane żetony nie mogą być po typowanych (prawidłowo: Tp +3 +3Vg ).
3V Ex Błędna; zignoruje ‘Ex’. Baza musi być pierwsza (prawidłowo Ex 3V )

4.4. Jakie mamy żetony i kolory

  • Żetony występują w trzech odmianach: V , X , O .
  • Żetony mają następujące modyfikatory kolorów:
Przykładowy ŻetonSpecjalne znaczenieGraficznie
V X , O Trzy typowe niekolorowe żetonyVXO
Vm , Vb Zwykle magia, rzeczy paranormalne; m to magia oraz b to niebieski, więc są wymienneVmXmOm
Vz , Vy Zwykle przewaga lub zasób; z to zasób oraz y to żółty, więc są wymienneVmXmOm
Vr , Or Vr są zwykle uznaniowe, zdobyte przez dobry opis lub ciekawą akcję. Or natomiast zwykle reprezentuje ranę czy jakąś krwawą akcję.VrXrOr
Vg , Vp , Vv Odpowiednio: “zielone”, “różowe”, “fioletowe”. Na rysunkach pokazuję tylko (V), ale działa dla wszystkich. Nie jest z nimi powiązane nic szczególnego.VgVpVv
Va , Xc Wszystkie NIEWSPIERANE kolory w formie VXO mają specjalne domyślne grafiki.Domyślne wartości niewspierane

Innymi słowy, macie “nieskończenie wiele” kolorów, ale niektóre się ładnie wyświetlą.

4.5. Klawisze są aktywne przez 24h lub do uaktualnienia bota

W chwili, w której wydaliście polecenie botowi rozpoczęliście coś, co nazywa się interakcją. Discord sprawia, że interakcje po pewnym czasie wygaszają i przestaje działać.

A dokładniej, przestanie działać po 24h od momentu wywołania pierwszej komendy.

Co to znaczy dla nas; załóżmy, że robimy polecenie /ez_pool Tp M +3Oa , by móc zobaczyć pulę i docelowo wyciągnąć z niej żeton:

Pociągnąć żeton

Jak spojrzycie, to polecenie zostało wywołane o 1:14 rano. To znaczy, że o 1:14 rano następnego dnia (za 24h) żaden klawisz nie będzie już działał.

Tak więc chcecie zamykać pule poniżej 24h. Pamiętajcie - jeśli to jest kłopot (np. gracie przez forum), zawsze można zacząć nową na podstawie pola “Kształt puli”. Dwie pule o tym samym kształcie są w pełni wymienne.

Jest jeszcze jedna możliwość, że interakcja wygaśnie - uaktualniliśmy bota. Ale to nie jest takie częste.