Szwarcymilian Blakenbauer
Spis Treści ▼
Fiszka
- baza: Arystokrata Aurum, tien Blakenbauer, mag, dom: Domena Blakenbauer
- wiek: referencja(Arianna Verlen) +2 lata.
- magia: diada Alteris Energia Alteris: Ścieżki-Nie-Wybrane, NieRzeczywistość. Energia Magiczna powiązana z chaosem, zaskoczeniem i zagubieniem. Nic nie jest stałe, wszystko ciągle się zmienia i mieni. Nie da się niczego poznać i wszystko jest NIE TAK. - Praecis Energia Praecis: Cywilizacja Zwycięska. Władanie, Kontrolowanie, Koordynowanie. Energia Magiczna powiązana z porządkiem, przejęciem kontroli, usuwaniem chaosu i tworzeniem narzędzi. , w aspekcie Rekonstrukcji Rzeczywistości
- osobowość: Bezczelny Władca Fae
- serce: Zuchwały Chwalipięta (OCEAN: [+ - + - -], Lacrimor Energia Lacrimor: Ekspresywna Eksploracja, Indywidualistyczny Ruch, Autentyczne Doznania. Energia Magiczna związana z Eksploracją, Ruchem, Przeżywaniem oraz Indywidualizmem. Przeżyć jak najwięcej, śpiewać jak najgłośniej, być sobą do końca. )
- magia: Alteris Energia Alteris: Ścieżki-Nie-Wybrane, NieRzeczywistość. Energia Magiczna powiązana z chaosem, zaskoczeniem i zagubieniem. Nic nie jest stałe, wszystko ciągle się zmienia i mieni. Nie da się niczego poznać i wszystko jest NIE TAK. - Praecis Energia Praecis: Cywilizacja Zwycięska. Władanie, Kontrolowanie, Koordynowanie. Energia Magiczna powiązana z porządkiem, przejęciem kontroli, usuwaniem chaosu i tworzeniem narzędzi. , w aspekcie Rekonstrukcji Rzeczywistości
- agregat: Bezczelny Władca Fae
- zachowania: bezczelny, teatralny, prowokacyjny, uwodzicielski, ciągle w ruchu.
- styl: efektowny, dynamiczny, płynny, nieprzewidywalny. Skupia się na przyjemności, nie na efektywności.
- inne: Zmiennokształtny (Kontroluje Bestię), Uwodzicielski i Charyzmatyczny, Homo Superior.
- wygląd: Nagi tors i bogato zdobiona kamizelka, eleganckie bryczesy, długie, ciemne włosy w artystycznym nieładzie. Umięśniona, zwinna sylwetka. Ironiczny, zadowolony uśmiech.
- frakcje: Nieufny Blakenbauerom, samotnik, paradoksalny obrońca uciśnionych
- piosenka wiodąca: Ely Eira - “Lunatic”
- model: Oko z M:tG, Pan Twardowski, PlasticMan
W kilku zdaniach
- ‘Szalony’ i przebojowy Blakenbauer, który próbuje zawsze być w centrum uwagi. Całość uwagi na niego!
- Podrywacz; bardzo ‘kinetyczny’ i animowany, jego życie to seria niespodziewanych zwrotów akcji i olśniewających spektakli.
- Kontroluje swoją Bestię; zmienia się w słodkiego kiciusia albo w niebezpiecznego ‘kotołaka’.
- Nie jest z natury agresywny, ale - jak kot - robi co chce i kiedy chce. Świat jest JEGO sceną, a inni są aktorami, rekwizytami lub publicznością.
- Spełnia życzenia w kapryśny, “fae” sposób. Zwłaszcza tych, których postrzega jako “uwięzionych”.
- model: Oko z M:tG, Pan Twardowski, PlasticMan
Dominujące strategie i działania
- Bezpośrednie, bezczelne działanie i skupienie na celu. Ignorowanie zagrożeń; jest tienem Aurum i ‘kotem’.
- Wykorzystywanie swoich umiejętności, transformacji, magii i zwinnego ciała, by osiągnąć cel, ALE unikając trwałej krzywdy niewinnych.
- Niesprowokowany, nie atakuje i nie spowoduje nadmiernych problemów. Choć często nie zauważa szkód które wyrządza.
- Rzeczywistość jest bardzo zmienna i mutowalna; jest tylko kanwą do zmiany przez niego.
- Spełnia życzenia w kapryśny sposób. Bo czemu nie. Jeśli przyjdziesz pokornie, oczywiście.
Rdzeń Mechaniczny
Obietnica Postaci
- “Będziesz w centrum uwagi, jako awatar chaosu. Inni będą musieli manewrować wokół Ciebie i Twoich ruchów.”
- “Będziesz całkowicie nieuchwytny a jednocześnie nieprawdopodobnie irytujący. Nie będzie się dało Cię sensownie ograniczyć. Zawsze COŚ zrobisz.”
- “Nigdy nie będziesz bezradny. Przekształcasz rzeczywistość pod swoim kątem, w nieprzewidywalny sposób.”
Możliwości
| Kategoria | Wartość |
|---|---|
| Mistrzostwo | * Wydostawanie się z pozornie niemożliwych miejsc |
| Akcje Specjalne | * Błyskawiczna zmiennokształtność: od malutkiego kiciusia po potężną kotołaczą formę. |
| Akcje Społeczne | * Uwodzenie, manipulacja i granie na emocjach. * Tworzenie spektaklu, odwracanie uwagi, bycie w centrum wydarzeń. * Obietnice i ‘pakty’ w stylu Fae: spełnia życzenia, ale z haczykiem. * Irytowanie i wyprowadzanie z równowagi nawet najbardziej stoickich przeciwników. |
| Akcje Pozostałe | * Akrobatyka, zwinność, poruszanie się jak cień (kiedy chce). * Infiltracja: wlezie praktycznie wszędzie, czy to drugą formą czy inaczej. * Wydostanie się z każdej sytuacji. * Brudna walka wręcz, zapasy, broń improwizowana… |
| Unikalna Wiedza | * Więzy, unieruchamianie, unieszkodliwianie, klatki… i jak z tego wyjść |
| Unikalne Zasoby | * Sieć kapryśnych paktów i przysług: wielu ludzi jest mu coś winnych, ale ściągnięcie długu nigdy nie jest proste |
Specjalne Słabości
Malusy:
| Kategoria | Czemu to słabość |
|---|---|
| Ogromny strach przed zamknięciem i ograniczeniem. | Utrudnienie do wszelkich działań które kończą się jego uwięzieniem lub ograniczeniem. To się NIE stanie. Test Chaosu Charakteru gdy to się może stać, lub będzie walczył do końca. |
| Niedocenianie przeciwnika | Ma tendencję do niedoceniania “nudnych” lub “poważnych” przeciwników, postrzegając ich jako tło dla swojego spektaklu. Utrudnienie przy ocenie ich prawdziwych intencji i możliwości. |
Psychologiczne:
| Kategoria | Czemu to słabość |
|---|---|
| Nigdy więcej klatki: Każda próba kontroli, narzucenia woli czy ograniczenia go spotyka się z natychmiastową, przesadzoną i chaotyczną reakcją. | Test Chaosu Charakteru , by nie zareagować w ten sposób. |
| Głęboka nieufność: Nie ufa strukturom, autorytetom ani planom. | Test Chaosu Charakteru , by nie złamać rozkazu, nie zignorować planu lub nie zrobić czegoś innego. |
| Potrzeba uwagi: Nie potrafi być DRUGORZĘDNY. | Utrudnienie do wszelkich prób pozwolenia komuś innemu błyszczeć, gdy on nie błyszczy jako najważniejszy. |
| Pozostawi sojuszników | Jeśli ma do wyboru: szlachetność i uwięzienie lub ucieczka, zostawi sojuszników samych. Test Chaosu Charakteru jeśli chce zadziałać inaczej. |
Magia i Skażenie
Ogólnie:
- Alteris Energia Alteris: Ścieżki-Nie-Wybrane, NieRzeczywistość. Energia Magiczna powiązana z chaosem, zaskoczeniem i zagubieniem. Nic nie jest stałe, wszystko ciągle się zmienia i mieni. Nie da się niczego poznać i wszystko jest NIE TAK. - Praecis Energia Praecis: Cywilizacja Zwycięska. Władanie, Kontrolowanie, Koordynowanie. Energia Magiczna powiązana z porządkiem, przejęciem kontroli, usuwaniem chaosu i tworzeniem narzędzi. , w aspekcie Rekonstrukcji Rzeczywistości
- Magia skupiona dookoła zmiany rzeczywistości by nie dało się sensownie go ograniczyć.
Gdy magia wymyka się spod kontroli:
- Rzeczywistość wokół niego staje się płynna i surrealistyczna, jak w obrazach Dalego, wpływając na wszystkich w zasięgu.
- Drogi się zamykają, pojawiają się naturalne pułapki, rzeczywistość próbuje wszystkich unieruchomić lub uwięzić.
Najczęstsze zaklęcia:
- Niespodziewana Droga: np. szczelina, możliwość przedostania się chodząc po szafkach na ścianie…
Serce
Całokształt
Cytat charakterystyczny: “Chodź ze mną do krainy marzeń, nasza rzeczywistość jest tym, co zdecyduję się z nią zrobić.”
| Kategoria | Wynik |
|---|---|
| Osobowość | Bezczelny Władca Fae: Zuchwały Chwalipięta (Lacrimor); naturalna diada: Alteris - Praecis |
| Silnik | Pełnia Kapryśnego Życia z kłamstwem: “żyj PÓKI możesz, zdąż przed klatką” |
| Wartości | SelfDirection - Hedonism |
| Metakultura | Drakolita |
Osobowość
- charakter podstawowy: Zuchwały Chwalipięta
- OCEAN: [O+ C- E+ A- N-]
- powiązanie: Lacrimor Energia Lacrimor: Ekspresywna Eksploracja, Indywidualistyczny Ruch, Autentyczne Doznania. Energia Magiczna związana z Eksploracją, Ruchem, Przeżywaniem oraz Indywidualizmem. Przeżyć jak najwięcej, śpiewać jak najgłośniej, być sobą do końca.
- diada: Alteris Energia Alteris: Ścieżki-Nie-Wybrane, NieRzeczywistość. Energia Magiczna powiązana z chaosem, zaskoczeniem i zagubieniem. Nic nie jest stałe, wszystko ciągle się zmienia i mieni. Nie da się niczego poznać i wszystko jest NIE TAK. - Praecis Energia Praecis: Cywilizacja Zwycięska. Władanie, Kontrolowanie, Koordynowanie. Energia Magiczna powiązana z porządkiem, przejęciem kontroli, usuwaniem chaosu i tworzeniem narzędzi. , w aspekcie Rekonstrukcji Rzeczywistości
- wynik: Bezczelny Władca Fae
- Robi co chce. Spełnia życzenia. Nie przejmuje się konsekwencjami.
- Działa osobiście i bezpośrednio.
Silnik
- Core Wound: ‘Byłem zamknięty w klatce. Gdyby nie wsparcie innych, nie wyszedłbym z niej nigdy. Nie mogę zostać zamknięty w klatce, nigdy więcej.’
- Core Lie: ‘Tylko przez całkowity chaos i nieprzewidywalność mogę uniknąć klatki. A i wtedy nie wiadomo czy się uda - więc muszę żyć PÓKI MOGĘ.’
W formie tabelarycznej:
| Kategoria | Wartość |
|---|---|
| Nazwa / Koncept | Pełnia Kapryśnego Życia |
| Przyczyna | ”Byłem zamknięty w klatce. Nie uniknę klatki. Więc mam za mało czasu. Muszę go maksymalnie zużyć.” |
| Cel | ”Żyć pełnią życia. Bawić siebie oraz innych. Odbić się w świecie póki może.” |
| Triggery | * Gdy słyszy ‘nie’, To pragnie to pozyskać jeszcze bardziej; traktuje jako wyzwanie. * Gdy ktoś przychodzi z pokorną prośbą (lub jest zniewolony), To pomoże czasem w dziwny, czasem kapryśny sposób. * Gdy ktoś próbuje go kontrolować czy ograniczać, To odpowiada całym arsenałem możliwości. * Gdy czuje nudę lub stagnację, To prowokuje chaos, by rzeczy znowu zaczęły się dziać. |
| Sukces / Horyzont | Przeżyć tak wiele, by nigdy nie skończyły się historie w głowie. Uniknąć klatki. |
| Model | Oko z M:tG, Pan Twardowski, PlasticMan |
| Cena za Silnik | Niestałość; nigdy niczego naprawdę nie osiąga, nie ma czasu się zatrzymać i zobaczyć wyniku. Zawsze dalej, zawsze szybciej, bo zatrzymanie grozi zatrzaśnięciem. Plus, zero wiary w innych. |
Wartości
- Diada: SelfDirection, Hedonism
- SelfDirection: “Wszystko, co próbuje mnie ograniczać lub kontrolować jest złem. Żadnych granic.”
- Hedonism: “Straciłem za dużo czasu w klatce i próbując służyć innym. Teraz chcę być sobą, żyć pełnią swojego życia.”
- SelfDirection - Hedonism: “Nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co mam robić lub nie. To, co uważam za słuszne jest słuszne. A najsłuszniejsze są spełnienie i zabawa.”
Metakultura
- desygnata: Drakolita
- interpretacja:
- Drakolita: “Cokolwiek się nie stanie, jestem najlepszy i jestem w stanie się zaadaptować. Inni staną mi na drodze. Spróbują mnie złapać. Zapłacą za to.”
Skrót Historii
- Blakenbauer od maleńkości, bardzo wcześnie okazało się, że kontroluje swoją Bestię (choć jest to słabiutka Bestia).
- Blakenbauerowie prowadzili na nim liczne badania; rodzina oddała go Rodowi. Traktuje ten okres jako “zwierzątko domowe w klatce”
- W końcu zaprotestował, skutecznie. Jego magia osiągnęła apogeum. Albo to, albo pójdzie w Esuriit. Wspierany przez niektóre frakcje Blakenbauerów, uzyskał wolność. Ale została w nim głęboka nieufność do wszelkich form dowodzenia i kontroli.
- Od 16 roku życia jest nieobliczalny i niekontrolowalny. Robi co uważa za słuszne, spełnia życzenia, bawi się i nadrabia życie.
- Raczej woli przestawać z innymi rodami niż ze swoim.
Umocowanie w świecie
- Chronologia: Okres Młodości Arianny Verlen
- Lokalizacja: Astoria -> Domena Blakenbauer
- Frakcje powiązane:
- Ród Blakenbauer: jest jednym z nich, ale nie jest najbardziej lojalny.
- Inne afiliacje:
- obrońca uciśnionych: jeśli ktoś jest zniewolony czy uciśniony, Szwarcymilian czuje się zobowiązany pomóc.