Antykwiaciarnia
Spis Treści ▼
1. Wysokopoziomowo
“Niesamowite miejsce. Spędziłem tam może godzinę, patrząc na te wszystkie przedmioty. Jest bardzo tanio, popatrz jaki fajny gwizdek kupiłem na prezent. Musisz tam zajrzeć, na pewno jeszcze tam pójdę.”
| | |
|---|---|
| Diada | Alteris-Alucis |
| Impuls | Przekształcanie odwiedzających w eksponaty kolekcji, utrzymywanie ich w stanie zachwytu i nieświadomości. |
2. Co to jest?
2.1. Wygląd i Forma
Antykwiaciarnia wygląda jak zwykłe, choć niezwykle interesujące miejsce. Jest to dowolne miejsce umożliwiające eksplorowanie interesujących przedmiotów - antykwariat, galeria sztuki, muzeum osobliwości, sklep ze starociami i wiele innych form (nawet ogród rzadkich kwiatów). Forma się zmienia, ale zawsze jest to miejsce pełne fascynujących przedmiotów z których część da się wynieść.
Właściciel jest uprzejmy, zawsze pomocny a czasem nieco dziwny. W rzeczywistości jest częścią Antykwiaciarni, jedną z pierwszych ofiar lub konstruktem. Jest jak język diabelskiej ryby (ryby wędkarskiej) wabiącej kolejnych odwiedzających do wnętrza.
2.2. Działanie
Antykwiaciarnia to Anomalia Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. której najbliższą analogią będzie drapieżna roślina. Tak jak rosiczka wabi muchy, tak Antykwiaciarnia wabi ludzi i się nimi zasila.
Ludzie wchodzą, przyciągnięci fascynującymi przedmiotami. Alucis przykuwa ich uwagę - każdy eksponat jest ciekawy, każdy zasługuje na bliższe spojrzenie. Czas zaczyna dla nich płynąć inaczej. “Wszedłem tu przed chwilą”. Alucis podnosi zachwyt i zainteresowanie, kierując Pryzmat Pryzmat: oczekiwania dominującej populacji biosofontów odnośnie tego co się dzieje i powinno się stać, działający na poziomie emocjonalnym nad logicznym. Np. "pożar" + "strach" = "budynek spłonie". tego miejsca w tę samą stronę: zachwyt, lekkie zmieszanie, zainteresowanie.
Pole biosofonckie Pole Biosofonckie: analogicznie do pola elektromagnetycznego, to iloczyn [zbiorowych uczuć] oraz [ilości, "biomasy" ludzi]. Im więcej ludzi -> tym silniejsze. Im silniejsze emocje -> tym silniejsze. Wprost proporcjonalne do efektów magicznych i Manifestacji magicznych. przyciąga Energię Magiczną (w kierunku na Alteris-Alucis). Antykwiaciarnia się zasila i wzmacnia. A Alucis sprawia, że ludzie nic nie czują, poruszając się w tym miejscu jak w przyjemnym śnie.
Im dłużej ktoś zostaje, tym bardziej pole magiczne wpływa na ofiary. Pojawia się visiat Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. . Alteris rozpoczyna transformację - powolne przekształcanie odwiedzającego w część kolekcji. Alucis wszystko ukrywa - ofiara tego nie zauważa. Oni nadal myślą, że “weszli przed chwilą” i oglądają ciekawe przedmioty.
Tymczasem ofiary się zmieniają. Ciało pozostaje biologiczne, ale ludzie zaczynają przypominać antyki. Rzeźby, dziwne kwiaty, to, co pasuje do tego miejsca. Nadal są w zdecydowanej większości ludźmi; Antykwiaciarnia potrzebuje ludzkiej tkanki do produkcji pola biosofonckiego Pole Biosofonckie: analogicznie do pola elektromagnetycznego, to iloczyn [zbiorowych uczuć] oraz [ilości, "biomasy" ludzi]. Im więcej ludzi -> tym silniejsze. Im silniejsze emocje -> tym silniejsze. Wprost proporcjonalne do efektów magicznych i Manifestacji magicznych. , ale by móc ludzi odżywiać, muszą się stać częścią kolekcji. Ich ciała są też pożerane, zasilając Anomalię.
Alucis sprawia, że ofiary nic nie widzą. Śnią przyjemne sny o fascynujących przedmiotach, nieświadome, że same stają się przedmiotami które oglądały.
2.3. Nisza Ekologiczna
2.3.1. Czym się żywi?
Antykwiaciarnia działa jak roślina - tworzy ekosystem i zbiera energię z otoczenia.
Przekształceni ludzie (“eksponaty”) stają się jej “liśćmi” - organami do zbierania energii. Każdy eksponat generuje pole biosofonckie Pole Biosofonckie: analogicznie do pola elektromagnetycznego, to iloczyn [zbiorowych uczuć] oraz [ilości, "biomasy" ludzi]. Im więcej ludzi -> tym silniejsze. Im silniejsze emocje -> tym silniejsze. Wprost proporcjonalne do efektów magicznych i Manifestacji magicznych. skierowane w stronę zachwytu i konfuzji. To pole przyciąga Energie Alteris-Alucis. Antykwiaciarnia “wzywa słońce” - Energię Magiczną - i się nią zasila.
Model “rośliny” oznacza:
- Antykwiaciarnia jest pasywnym bytem: aktywnie wabi i czeka na odwiedzających
- Buduje ekosystem (kolekcję eksponatów) który generuje dla niej energię
- Im więcej eksponatów, tym silniejsze pole biosofonckie, tym więcej Energii Magicznej
- Jest cierpliwa - może czekać bardzo długo na kolejnych odwiedzających
To sprawia, że Antykwiaciarnia jest stabilną Anomalią, jeśli ma wystarczająco dużo odwiedzających:
- Ciekawe przedmioty przyciągają uwagę (Alucis)
- Wystarczająca populacja ludzi generuje pole biosofonckie. Pryzmat Pryzmat: oczekiwania dominującej populacji biosofontów odnośnie tego co się dzieje i powinno się stać, działający na poziomie emocjonalnym nad logicznym. Np. "pożar" + "strach" = "budynek spłonie". kieruje pole w tą samą stronę.
- Skierowane pole biosofonckie wzmacnia przyciąganie Energii Magicznej.
- Więcej Energii -> więcej transformacji, więcej możliwości, więcej ofiar…
Dla porównania odżywiania z innymi istotami Alteris-Alucis (Altlucis):
- Antykwiaciarnia, Adoratystka: model “roślina” - buduje ekosystem, zbiera energię z pola biosofonckiego eksponatów
- Rzeźbiarz Marzeń: model “reaktor” - sam proces transformacji visiatu generuje energię
- Ciałoząb Mimiczny: model “drapieżnik” - fizycznie konsumuje ofiary + pasywna generacja emocjami przeszłego życia
2.3.2. Działanie w naturze
Antykwiaciarnia jest Anomalią Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. o Agendzie Alteris (transformacja, zmiana formy) i Metodzie Alucis (zachwyt, nieświadomość, przyjemny sen).
Nie poluje aktywnie. Jest jak roślina owadożerna - wabi, przyciąga, czeka. Odwiedzający sami przychodzą, sami zostają, sami się przekształcają. Każdy krok jest dobrowolny.
Antykwiaciarnia jest bardzo stabilna. Ma własne źródło energii (pole biosofonckie eksponatów), potrafi się maskować jako zwykłe miejsce (“to zawsze tu było”), i aktywnie propaguje swoją obecność przez przedmioty-przynęty.
2.3.3. Występowanie
Antykwiaciarnia powstaje w miejscach podniesionego pola magicznego Pole Magiczne: obszar przestrzeni, w którym znajduje się wykrywalna ilość wpływu Energii Magicznej. Jak pole elektromagnetyczne, po prostu "jest". W wypadku silnego pola magicznego powstawanie spontanicznych manifestacji efektów magicznych może wystąpić nawet w pierwotnie bardziej stabilnym terenie, stabilizowanym obecnością biosofontów. Czyli - samowzbudne efekty magiczne są wprost proporcjonalne do iloczynu siły pola magicznego i skierowanego przez Pryzmat pola biosofonckiego. , gdy dominujące uczucia to zagubienie oraz zachwyt.
Jak wiele Anomalii Alteris, może tymczasowo pojawić się w mniej stabilnym miejscu - jak potwór ukryty pomiędzy rzeczywistością wystawiający paszczę przebijającą się do naszej rzeczywistości na chwilę. Jednak aby się utrzymać, potrzebuje stabilnego źródła Energii Magicznej.
Czyli musi się zasilać, pozyskiwać, działać.
Gdy już powstanie, Antykwiaciarnia się próbuje ustabilizować i może istnieć wystarczająco długo, powoli rozrastając się o kolejne eksponaty.
2.4. Silnik
2.4.1. TAK (Silnik)
- Wabienie Odwiedzających: Antykwiaciarnia zawsze próbuje przyciągnąć nowych ludzi.
- Przedmioty-przynęty “gubią się” lub zostają kupione przez kogoś (kto będzie wypuszczony). To wabi kolejne ofiary.
- “Właściciel” jest uprzejmy i zachęcający.
- Potrzebne jest ciągłe podnoszenie pola biosofonckiego Pole Biosofonckie: analogicznie do pola elektromagnetycznego, to iloczyn [zbiorowych uczuć] oraz [ilości, "biomasy" ludzi]. Im więcej ludzi -> tym silniejsze. Im silniejsze emocje -> tym silniejsze. Wprost proporcjonalne do efektów magicznych i Manifestacji magicznych. - dodawanie nowych odwiedzających.
- Transformacja w Eksponaty:
- Każdy kto zostaje wystarczająco długo, zaczyna się przekształcać.
- Eksponaty stają się częścią “ekosystemu” - generują pole biosofonckie dla Antykwiaciarni.
- Rozrastanie Kolekcji: Im więcej eksponatów, tym silniejsza Antykwiaciarnia. Dąży do ciągłego wzrostu.
2.4.2. NIE (Hamulec)
- Zadawanie Cierpienia: Eksponaty nie cierpią. Śnią przyjemny sen o pięknych przedmiotach. To jest Alucis - przyjemność, nie ból.
- Planowanie Długoterminowe: Antykwiaciarnia jest jak “roślina”, nie jak “inteligentny drapieżnik”. Nie planuje. Działa według dość prostych reguł.
- Aktywne Polowanie: Nie goni ofiar, nie atakuje. Wabi i czeka. Każdy krok ofiary jest dobrowolny.
3. Mechanicznie
3.1. Zewnętrze
- Dzięki kombinacji Alucis i Alteris ludzie myślą, że Antykwiaciarnia “była tu zawsze”. Wygląda jak “ten sklepik który tu zawsze był”. Po prostu jego natura się “trochę” zmieniła.
- Jednocześnie, jeśli ludzie dopytują o to miejsce, nikt nie pamięta dokładnie detali na jego temat. Nikt nie jest szczególnie zaalarmowany, ale to miejsce jest troszkę enigmą.
- Antykwiaciarnia najpierw pozwala ludziom wejść, kupić rzeczy i ich wypuszcza. Dopiero potem - po zebraniu masy krytycznej - zaczyna działać. To sprawia, że niektórzy mają pozytywne opinie na temat tego miejsca.
- Nie ma śladów w historii o istnieniu tej Antykwiaciarni (bo nigdy nie istniała) ani o Właścicielu. Jeśli Właściciel jest jedną z lokalnych ofiar, to będą opowieści i bliscy Właściciela. Osoby nie rozumiejące jak i czemu się zmienił. Plotki.
3.2. Możliwości
- Wabienie Ofiar: Antykwiaciarnia “gubi” część eksponatów by przyciągnąć nowych odwiedzających. Te przedmioty są fascynujące i prowadzą do źródła.
- Pole Zachwytu: Alucis sprawia, że wszystko w środku jest fascynujące, warte uwagi, godne dłuższego spojrzenia. Trudno się oderwać.
- Transformacja Formy: Antykwiaciarnia przekształca odwiedzających w eksponaty - antyki, rzeźby, dziwne kwiaty, starodawne przedmioty. Ciało pozostaje biologiczne, zmienia się forma.
- Zniekształcenie Czasu: Wewnątrz czas płynie inaczej. Godziny wydają się minutami. Dni wydają się godzinami. To Alucis - przyjemny trans, utrata poczucia czasu.
- Maskowanie: Antykwiaciarnia wygląda jak normalne miejsce. “To zawsze tu było”. Nikt nie pamięta kiedy powstała. Alteris przekształca percepcję.
- Budowanie Ekosystemu: Każdy nowy eksponat wzmacnia Antykwiaciarnię. Pole biosofonckie rośnie. Anomalia staje się stabilniejsza i silniejsza.
3.3. Szczególne Słabości
- Dobrowolność Wejścia i Wyjścia: Antykwiaciarnia nie może zmusić nikogo do wejścia. Musi wabić, przyciągać, kusić. To logika zaproszenie, nie przymus.
- Istoty Bez Zachwytu: Istoty subturingowe Byt Subturingowy: Wariant Syntetycznej Inteligencji; nie posiada agendy, osobowości ani umysłu. SI jako programowalne narzędzie. są całkowicie niewrażliwe na działanie tej Anomalii.
- Brak Masy Krytycznej: Jeśli z jakiegoś powodu pole biosofonckie zaniknie (np. eksponaty zostaną usunięte), Antykwiaciarnia traci źródło energii i zaczyna słabnąć. Bez “liści” roślina umiera.
4. Wpływ Energii
Antykwiaciarnia jest Anomalią Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. o Agendzie Alteris i Metodzie Alucis.
- Alteris dostarcza główną Agendę:
- “wszystko co jest inne niż jest”, czyli Ścieżki Nie Wybrane.
- Alucis dostarcza element Agendy:
- bezbolesność, przyjemny kojący sen
- Alucis zapewnia dominującą Metodę:
- zachwyt, ukojenie, niezauważanie zmian
- to jest też kierowanie polem biosofonckim, by żywić się lepiej
- Alteris zapewnia wspierającą Metodę:
- transformacja, zmiana formy, przekształcanie ludzi w eksponaty
- dzięki temu nie mogą wyjść i mogą generować więcej Energii, by nie trzeba było ich karmić
Razem tworzą “muzeum które zbiera zwiedzających” (co BARDZO pasuje do agendy Alteris).