Rzeźbiarz Marzeń

Spis Treści

1. Wysokopoziomowo

“Moja córka? Ona zawsze chciała być piosenkarką. I teraz śpiewa - całymi dniami. Nie ćwiczy, nie doskonali się. Po prostu śpiewa i jest szczęśliwa. Czy jest dobra? Nie wiem. Ale słuchając jej… zapominam, że to ważne. W końcu jest szczęśliwa, a tylko to się liczy… prawda?”

DiadaAlteris-Alucis
ImpulsPrzekształcenie ofiary w ucieleśnienie jej marzenia - niekoniecznie lepszą wersję siebie, lecz zawsze czarowną istotę która JEST swoim pragnieniem. Kosztem wszystkiego innego kim mogła być.

2. Co to jest?

2.1. Wygląd i Forma

Rzeźbiarz Marzeń nie ma fizycznej formy. Jest memetycznym Zagrożenie Memetyczne: Idea lub wzorzec myślowy, który zakłóca postrzeganie, myślenie lub zachowanie osoby i potrafi się przenosić między ludźmi przez komunikację. Funkcjonuje jak "wirus mentalny". kognitohazardem Cognitohazard: Byt lub treść, których postrzeganie lub przetwarzanie szkodzi obserwatorowi. Atakuje proces poznawczy w chwili kontaktu. Powoduje zaburzenia myślenia, wnioskowania lub zachowania. Przykłady: bazyliszek, dziecko oglądające krwawe i okrutne morderstwo swoich rodziców. , czyli pasożytniczą myślą przenoszoną przez komunikację, który wraz z transformacją Ofiary staje się klątwożytem Klątwożyt: (analogia: pasożyt) to byt pasożytujący na aurze magicznej i visiat swojego gospodarza. Transmitowany jest zwykle przez pole magiczne. hodowanym przez jej własny visiat Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. .

Jeśli odpowiednia ofiara zostanie nim zarażona, Rzeźbiarz Marzeń powoli zaczyna stawać się ciałem i wypełniać ofiarę od środka, odpowiednio kształtując stopniowo pojawiający się visiat Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. ofiary.

To, co da się zobaczyć z zewnątrz to stopniowa transformacja ofiary w coś czarownego. Jej rosnące zauroczenie własnym marzeniem, niemal transowy stan gdy robi to co kocha, i rosnącą obojętność wobec wszystkiego innego. To trochę jak sen na jawie, płynięcie z prądem ku czemuś pięknemu.

2.2. Działanie

Wszystko zaczyna się od marzenia. Zbyt silnego marzenia, wyrażonego w nieodpowiednim miejscu.

Ktoś desperacko pragnie być kimś innym. Piosenkarką. Artystą. Bohaterem. Pragnie tego za mocno, w miejscu gdzie pole magiczne Pole Magiczne: obszar przestrzeni, w którym znajduje się wykrywalna ilość wpływu Energii Magicznej. Jak pole elektromagnetyczne, po prostu "jest". W wypadku silnego pola magicznego powstawanie spontanicznych manifestacji efektów magicznych może wystąpić nawet w pierwotnie bardziej stabilnym terenie, stabilizowanym obecnością biosofontów. Czyli - samowzbudne efekty magiczne są wprost proporcjonalne do iloczynu siły pola magicznego i skierowanego przez Pryzmat pola biosofonckiego. jest zbyt silne. I wtedy, gdy marzenie jest odpowiednio silne, może dojść do przyczepienia się Rzeźbiarza Marzeń do osoby pragnącej czegoś zbyt mocno.

Od tego momentu świat ofiary zaczyna przypominać baśń.

  • W wypadku innych diad oczekiwalibyśmy czegoś w stylu Hero’s Journey z wyzwaniami do pokonania.
  • W wypadku Alteris-Alucis patrzymy na coś w stylu Alicji w Krainie Czarów - baśniowa eksploracja “bez stawek”, z ogromną przyjemnością.

Ofiara podąża za swoim marzeniem jak Alicja za Białym Królikiem. Nie musi udowadniać że jest godna. Nie musi ćwiczyć i doskonalić się. Ścieżki po prostu się otwierają. Możliwości pojawiają się same. Świat się układa.

“Chcę być słynną piosenkarką” nie oznacza, że ofiara dzień w dzień ćwiczy śpiew. Oznacza, że ofiara szuka możliwości (Alteris) lub śpiewa dla przyjemności bez aktywnego ćwiczenia (Alucis).

Rzeźbiarz pcha ofiarę ku tego typu działań. Dla Ofiary wszystko wydaje się jak z baśni - bo z perspektywy ofiary ona jest głównym bohaterem własnej baśni. Rzeźbiarz kieruje ofiarę w miejsca o silniejszym polu magicznym, bo tam może się żywić. Pole magiczne i silne marzenie generują visiat Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. , dzięki czemu Rzeźbiarz Marzeń filtruje Energię lepiej i się posila.

Jednocześnie wraz z rozwojem visiat, Rzeźbiarz zaczyna się w nim “rodzić”. Visiat go “buduje”, przekształcając go z czystej myśli w formę klątwożyta Klątwożyt: (analogia: pasożyt) to byt pasożytujący na aurze magicznej i visiat swojego gospodarza. Transmitowany jest zwykle przez pole magiczne. (pasożyta aury magicznej). Rzeźbiarz zaczyna “żyć” w polu magicznym ofiary, moszcząc się wygodnie. Utrzymanie połączenia z Ofiarą i wpływ na Ofiarę staje się dla niego coraz łatwiejsze.

Rzeźbiarz do tego pożera ścieżki-nie-wybrane. Wyobraźmy sobie Ofiarę - młodą dziewczynę która marzy o byciu piosenkarką. Ma wiele możliwości:

  • Może ćwiczyć, rozwijać się, uczyć się, mieć wzloty i upadki.
  • Może współpracować z innymi, budować karierę zespołową.
  • Może zrezygnować z marzenia i np. pomóc rodzinie lub zostać kimś innym

Jeśli Ofiara zostanie zainfekowana przez Rzeźbiarza Marzeń, będzie przezeń kształtowana. Przez krystalizację visiat zanikają ścieżki:

  • w której Ofiara współpracuje z innymi dziewczynami na scenie i razem budują karierę (bo Ofiara chce być solistką a po krystalizacji visiatu już nie jest biologicznie zdolna do współpracy)
  • w której Ofiara próbuje ćwiczyć, ma porażki i łzy ale się przebija (bo to byłoby nieprzyjemne i szkodliwe dla Rzeźbiarza zasilanego też przez Alucis)
  • w której Ofiara rezygnuje z marzeń i zostaje kimś innym (bo to zaprzecza istocie Rzeźbiarza Marzeń)

Te alternatywy znikają. Zostaje tylko jedna ścieżka - ta, która prowadzi do marzenia i w której Ofiara jest szczęśliwa.

Bliscy dookoła są strasznie skonfliktowani. Z jednej strony Ofiara jest szczęśliwa. Z drugiej widać tę utratę czasu i potencjału.

2.3. Nisza Ekologiczna

2.3.1. Czym się żywi?

Podczas transformacji tkanki biologicznej w visiat Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. dochodzi do generacji pewnej energii. Rzeźbiarz Marzeń skupiając myślenie Ofiary w jedną stronę generuje visiat upraszczający dalsze przekształcenia. Tym się żywi - tą energią transformacji.

Upraszczając, żywi się samym procesem transformacji. To jest jego “reaktor fuzyjny”, sam akt przekształcania generuje energię.

Produktem ubocznym tej transformacji jest “pożeranie ścieżek-nie-wybranych” - potencjału, alternatyw, złożoności osobowości. Ale to nie jest główne źródło pożywienia. To jest raczej “popiół” z procesu rzeźbienia.

Co więcej, to pasożyt mentalny który zmienia się w klątwożyt (pasożyta visiat); “terraformuje sobie dom”. Umysł i visiat ofiary po pewnych transformacjach stają się dla niego idealnym domem. To powoduje miminalny koszt “życia” i maksymalny zwrot z prowadzenia Ofiary.

Ludzie są skomplikowanymi istotami, pełnymi sprzeczności i możliwości. Rzeźbiarz to upraszcza - nie dlatego że chce upraszczać, ale dlatego że transformacja ku marzeniu powoduje usunięcie innych opcji, rzeczy nie będących marzeniem.

Po długotrwałym spożywaniu pozostaje jedynie szczęśliwa, jednowymiarowa wydmuszka Ofiary.

2.3.2. Działanie w naturze

Rzeźbiarz Marzeń jest istotą o Agendzie Alucis (marzenia, pragnienia, “czego pragnę”) i Metodzie Alteris (transformacja, zjadanie alternatyw).

Nie jest aktywnym drapieżnikiem. Jest raczej jak pasożytniczy kwiat - czeka aż ktoś do niego przyjdzie z wystarczająco silnym pragnieniem. Potem przyczepia się i prowadzi ofiarę przez jej własną baśń.

Co kluczowe - ofiara ma wolny wybór na każdym kroku. Rzeźbiarz nie zmusza. Wabi, przyciąga, umożliwia. Każdy krok ofiara robi sama. To jest zgodne z logiką baśni i Alucis - nie ma przymusu, jest zaproszenie.

Technicznie:

  • Ofiara pragnie bardzo mocno - skupia się na tym kim chce być.
  • Obecność w podwyższonym polu magicznym sprawia, że naturalnie pojawia się w ciele ofiary visiat Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. .
  • Rzeźbiarz kieruje formowanie visiatu - filtruje i rzeźbi go ku marzeniu. Ten proces generuje energię (model “reaktora”). Docelowo visiat konstruuje samego Rzeźbiarza jako klątwożyta.
  • Alteris osłabia naturalne bariery ofiary (analogia: immunosupresanty). Ofiara staje się “gliną” - podatną na transformację.
  • Ofiara zmienia się i fizycznie (biologia, hormony, układ nerwowy) i mentalnie (osobowość, pragnienia, talenty). Nałogi znikają. Ciało staje się mocniej skierowane.
  • Alucis sprawia, że to wszystko jest przyjemne. Ofiara śni piękny sen. Nie widzi nic złego.

W wyniku Ofiara staje się bardziej viciniusem Vicinius: przekształcony przez Energię Magiczną sofont (zwykle biosofont), który jednak kontroluje swoją naturę. Dlatego może żyć w sąsiedztwie ludzi. niż bazowym człowiekiem Człowiek Bazowy: Człowiek oryginalny genetycznie, bez zaawansowanych modyfikacji ciała ani umysłu. Może mieć protezy, niewielką korektę genetyczną, ale ma normalne ludzkie charakterystyki i jest genetycznie kompatybilny z innymi ludźmi. . Staje się czarownym ucieleśnieniem swojego marzenia. Niekoniecznie lepszym - ale czarownym. I nigdy nie będzie niczym innym niż tym czym się stała.

Rzeźbiarz Marzeń wyrzeźbił marzenie z Ofiary.

2.3.3. Występowanie

Rzeźbiarz Marzeń rodzi się spontanicznie gdy:

  • Ktoś ma intensywne, obsesyjne marzenie które wymaga jakiejś formy zmiany.
  • Znajduje się w miejscu o podwyższonym polu magicznym Alucis-Alteris
  • Marzenie jest wypowiedziane lub zwerbalizowane. I jest wystarczająco konkretne, by Rzeźbiarz mógł się “zaczepić” i je skierować.

Ale oprócz tego można znaleźć Rzeźbiarza Marzeń w miejscach, gdzie został odrzucony. Gdzie sformował się kiedyś, został zaniesiony czy był w formie przetrwalnikowej. Wtedy przyczepi się do ofiary w virt Virt: wirtualna rzeczywistość z pełną integracją sensoryczną (wszystkie zmysły). Osoba zanurzająca się w virt doświadcza rzeczy jako tak rzeczywistych co fizyczna rzeczywistość. Virt oferuje kompletną alternatywną egzystencję z możliwością świadomego wejścia i wyjścia. Odpowiednie przestrzenie nazywane są "virtświatami" czy np. w innym odpowiednim miejscu.

To jest, zakładając, że ofiara pragnie czegoś dość mocno.

2.4. Silnik

2.4.1. TAK (Silnik)

  • Otwieranie Ścieżek: Rzeźbiarz sprawia, że w percepcji Ofiary świat się układa dla ofiary. Drzwi się otwierają, ludzie pojawiają się we właściwym miejscu, okazje nadchodzą same.
    • Idziemy w stronę tego co ciekawe i przyjemne. Z perspektywy Ofiary chodzi o baśniową logikę “jeśli bardzo czegoś pragniesz, świat ci pomoże”.
    • W rzeczywistości Bliscy widzą Ofiarę robiącą rzeczy bo są przyjemne i sprawiają jej radość. Niekoniecznie te, które są skuteczne w prowadzeniu do marzenia.
  • Transformacja ku Marzeniu: Rzeźbiarz kieruje visiat ofiary. Sam ten proces go zasila. Ofiara staje się coraz bardziej “czarowna” - coraz bliższa swojemu marzeniu, ale też coraz mniej ludzka w tradycyjnym sensie.
  • Pożeranie Alternatyw: Każda niewybrania ścieżka znika na zawsze. To nieunikniony produkt uboczny transformacji; visiat sprawia, że jesteś “mniej człowiekiem”.
  • Poszukiwanie Lepszych Celów: Jeśli Rzeźbiarz zauważy kogoś z silniejszym, czystszym marzeniem - może przeskoczyć. Lub się rozmnożyć, jeśli ma dość energii.

2.4.2. NIE (Hamulec)

  • Wymuszanie: Rzeźbiarz nie zmusza ofiary. Każdy krok musi być dobrowolny. Jeśli ofiara aktywnie odrzuci Rzeźbiarza, może się go pozbyć.
  • Zadawanie Cierpienia: Transformacja jest bezbolesna. Ofiara czuje się coraz lepiej, coraz bardziej spełniona. Horror widzą tylko inni. Ofiara jest coraz szczęśliwsza, coraz bardziej “wie kim jest i powoli się tym staje”.
  • Doskonalenie: Rzeźbiarz nie czyni ofiary lepszą. Czyni ją czarowną, dziwną. Piosenkarka po transformacji niekoniecznie śpiewa technicznie lepiej, ale jeśli chciała być piękna, stanie się piękniejsza. Idziemy za MARZENIEM a nie SKUTECZNOŚCIĄ.

3. Mechanicznie

3.1. Zewnętrze

  • Bliscy Ofiary widzą zmianę.
    • Początkowo mogą postrzegać zmianę pozytywnie, bo “wreszcie robi to, co kocha!”.
    • Dopiero z czasem orientują się, że ofiara tak jakby “się poddała”. Zamiast dążyć do marzeń żyje swoim marzeniem. I powoli staje się wersją siebie z tego marzenia.
  • Znajomi Ofiary postrzegają ją jakby żyła w swoim własnym świecie baśni, w oderwaniu od rzeczywistości.

3.2. Możliwości

  • Wykrywanie Pola Magicznego: Rzeźbiarz “wyczuwa” podwyższone pole magiczne. Dzięki temu potrafi kierować ofiarę w miejsca gdzie transformacja przebiega szybciej (i co jej ciało wytrzyma).
  • Rzeźbienie Visiatu: Rzeźbiarz buduje visiat ofiary w kierunku jej marzenia, przekształcając ją fizycznie i mentalnie. Sam ten proces go zasila - jak “reaktor fuzyjny”.
  • Destabilizacja Błony Eteru Ofiary: Rzeźbiarz osłabia zarówno mentalne, fizyczne i antymagiczne bariery ofiary broniące ją przed transformacją, zmieniając ją w “glinę do ulepienia”.
  • Intuicyjne Otwieranie Ścieżek: Jako istota Alteris-Alucis, Rzeźbiarz potrafi “wyczuć” co Ofiara powinna zrobić by świat się skuteczniej ułożył dla Ofiary (pod kątem jej marzenia).
  • Forma Przetrwalnikowa: Rzeźbiarz może przejść w formę przetrwalnikową, czekając na lepsze czasy.

3.3. Szczególne Słabości

  • Aktywne Odrzucenie: Jeśli ofiara ŚWIADOMIE i AKTYWNIE odrzuci Rzeźbiarza - może się go pozbyć. Ale zostaje “w rozkroku”, z częściowo wyrzeźbionym visiatem Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. . Ścieżki-nie-wybrane już zniknęły. Ofiara jest “mniej osobą niż była wcześniej”.
  • Niska Energia: Bez wystarczającego pola magicznego Pole Magiczne: obszar przestrzeni, w którym znajduje się wykrywalna ilość wpływu Energii Magicznej. Jak pole elektromagnetyczne, po prostu "jest". W wypadku silnego pola magicznego powstawanie spontanicznych manifestacji efektów magicznych może wystąpić nawet w pierwotnie bardziej stabilnym terenie, stabilizowanym obecnością biosofontów. Czyli - samowzbudne efekty magiczne są wprost proporcjonalne do iloczynu siły pola magicznego i skierowanego przez Pryzmat pola biosofonckiego. Rzeźbiarz nie może transformować ofiary. Proces się zatrzymuje. Może ją prowadzić, ale visiat się nie rozwija. Rzeźbiarz może musieć przejść w formę przetrwalnikową.
  • Silniejsze Marzenie: Rzeźbiarz może porzucić ofiarę jeśli znajdzie kogoś z silniejszym, czystszym marzeniem. Ofiara zostaje w połowie drogi - z częściowo rozwiniętym visiatem, ale niedokończoną transformacją. W ten sposób można np. przenieść Rzeźbiarza do innej ofiary i zabić go zanim dobrze się zagnieździ.
  • Brak Marzenia: Istoty subturingowe Byt Subturingowy: Wariant Syntetycznej Inteligencji; nie posiada agendy, osobowości ani umysłu. SI jako programowalne narzędzie. nie są wrażliwe na Rzeźbiarza Marzeń.
  • Brak Tkanki Biologicznej: Sofonty Sofont: istota rozumna, czująca, zdolna do rozumowania na poziomie człowieka lub wyżej. Może być intelektem biologicznym, wirtualnym lub syntetycznym. które nie są biologiczne nie są w stanie być zainfekowane przez Rzeźbiarza Marzeń, bo bez tkanki nie da się wygenerować visiat.

4. Wpływ Energii

Rzeźbiarz Marzeń jest istotą o Agendzie Alucis i Metodzie Alteris.

  • Alucis dostarcza kierunek: marzenie, pragnienie, wizję “kim chcę być”. Alucis sprawia, że transformacja jest przyjemna, że ofiara śni piękny sen.
  • Alteris dostarcza mechanizm: osłabianie defensyw, kierowane budowanie visiat Visiat: symbiotyczna "tkanka magiczna" zastępująca ciało wraz z przebywaniem w polu magicznym. To, co sprawia, że mag nie jest już człowiekiem. Skuteczniej przetwarza i filtruje Energie Magiczne niż zwykłe ciało. , fizyczna i mentalna transformacja. Alteris też pożera ścieżki-nie-wybrane - alternatywy, potencjał, złożoność.
  • Alucis nadaje całemu procesowi czarowność. “Wreszcie jesteśmy szczęśliwi. Wreszcie wiem, gdzie jestem i co mam robić. Wreszcie znalazłem swoje miejsce”.

Razem tworzą “błogosławieństwo, które jest przekleństwem” - ofiara dostaje dokładnie to, o czym marzy. Staje się ucieleśnieniem swojego marzenia. I nigdy nie będzie niczym innym.

Horror widzą tylko ci na zewnątrz. Ci, którzy pamiętają kim ofiara była. Kim mogła być. Ofiara nawet nie wie, co straciła. I traci nawet umiejętność zorientowania się, że coś straciła.