Subtelna Sugestia

Spis Treści

1. Wysokopoziomowo

“Jeśli powiesz komuś że nas widziałeś, jej stalker ją znajdzie. Nie narazisz jej na niebezpieczeństwo, prawda?”

DiadaAlteris-Alucis
ImpulsWszczepienie myśli, która wydaje się naturalną myślą Adresata. Delikatne pchnięcie w pożądanym kierunku.

2. Efekt zaklęcia (co się dzieje)

Mag wpływa na postrzeganie rzeczywistości i pamięć Adresata, wszczepiając mu delikatną sugestię, która wydaje się naturalną myślą lub odczuciem. To sprawia, że Adresat jest bardziej skłonny zrobić coś, co mag chce by Adresat zrobił.

Co ważne - Sugestia działa w ramach tego, co Adresat sam by MÓGŁ zrobić i co nie jest czymś czemu Adresat jest niechętny. Mag nie każe komuś skoczyć z klifu; mag sprawia, że komuś przychodzi do głowy żeby pójść na spacer w stronę klifu. To nie jest rozkaz. To sugestia.

Adresat nie wie, że myśl nie jest jego. Wydaje mu się, że sam na to wpadł, że to jego własny pomysł, jego własne odczucie.

3. Mechanicznie

  • Sugestia daje magowi Przewagę w sytuacjach perswazji, infiltracji i manipulacji.
  • Adresat nie odczuwa przymusu - to po prostu “wydaje mu się dobrym pomysłem”.
  • Sugestia musi być zgodna z naturą Adresata.
  • Wykrycie Sugestii z zewnątrz jest trudne. Adresat sam jej nie wykryje, bo “to jego myśl”.
  • Zaklęcie jest Subtelne i generuje bardzo niskie Skażenie Skażenie: wypaczenie i zniekształcenie bytu (osoby, pojazdu, przedmiotu, miejsca lub konceptu) przez Energię Magiczną, które zmienia jego własności w stronę Energii lub powoduje w tym bycie szkody. .

4. Typowe Okoliczności użycia czaru (kiedy go użyjemy)

  • Infiltrator potrzebuje, żeby ktoś “przypadkiem” zostawił otwarte drzwi.
  • Mag chce uniknąć konfrontacji - sugeruje, że “nie warto się kłócić”.

5. Gramatyka Diady (jak to się dzieje)

  • Alucis sprawia, że myśl jest czymś harmonijnym, przyjemnym lub oczywistym. Ukojenie sprawia, że Adresat nie kwestionuje myśli. Pałac Myśli pozwala na subtelne wplecenie sugestii w naturalny tok rozumowania Adresata.
  • Alteris subtelnie zmienia percepcję oraz pamięć Adresata. Zniekształca kontekst tak, by sugestia wydawała się logiczna. Fałszuje poczucie “skąd przyszła ta myśl”.
  • Razem tworzą iluzję naturalności. Adresat nie czuje że cokolwiek jest nie tak, bo sugestia pasuje do jego wewnętrznego świata (Alucis) a pamięć o jej pochodzeniu jest zamazana (Alteris).

6. Specjalne Własności Rzucania Czaru

  • Czar jest subtelny i pozostawia niewielkie Skażenie Skażenie: wypaczenie i zniekształcenie bytu (osoby, pojazdu, przedmiotu, miejsca lub konceptu) przez Energię Magiczną, które zmienia jego własności w stronę Energii lub powoduje w tym bycie szkody. .
  • Standardowy czas rzucania to kilka sekund (słowa i gesty). Można rzucić natychmiastowo, ale rośnie Skażenie i trudność.
  • Jeśli sugestia wymaga rozległych zmian (np. “zapomnij że mnie widziałeś”), czar jest trudniejszy i generuje większe Skażenie.
  • Czar nie może być PRZECIWNY wolnej woli Adresata. Sugestia musi być czymś, co Adresat mógłby sam zaakceptować.

7. Gdy Tracimy Kontrolę nad Czarem

  • Sugestia staje się obsesją: Zamiast delikatnego pchnięcia, myśl staje się natarczywa. Adresat nie może przestać o tym myśleć. “Muszę zanieść jej kwiaty. MUSZĘ ZANIEŚĆ JEJ KWIATY!”
  • Sugestia się “rozlewa”: Mag chciał zasugerować jedno, ale Adresat zaczyna mieć powiązane myśli których mag nie planował. Sugestia “nie mów nikomu” przekształca się w “nie ufaj nikomu”.
  • Adresat zauważa zniekształcenie: Coś nie pasuje. Adresat czuje, że ta myśl jest “obca”, nie jego. Nie wie skąd, ale wie że coś jest nie tak.

.

.