Tworzenie Miraży
Spis Treści ▼
1. Wysokopoziomowo
“Popatrz, widzisz ją. Możesz nawet dotknąć. Ma nawet prawidłowy smak - ta ryba smakuje jak pełnoprawny węgorz. Ale nie jest to prawdziwa ryba. Wbrew pozorom to jest makaron.”
| | |
|---|---|
| Diada | Alteris-Alucis |
| Impuls | Tworzenie obrazów, dźwięków i wrażeń których nie ma. Ukrywanie tego co jest. |
2. Efekt zaklęcia (co się dzieje)
Mag tworzy miraż, wielozmysłową iluzję, która angażuje wszystkie zmysły jednocześnie. Widzisz, słyszysz, czujesz zapach, odczuwasz temperaturę.
Miraż jest przekonujący, bo włącza rzeczywistość w fikcję. Iluzoryczny ogień wykorzystuje prawdziwe ciepło słońca. Iluzoryczny potwór rzuca prawdziwy cień. Umysły obserwatorów same dopowiadają brakujące szczegóły. Wszystkie zmysły mówią to samo. Alteris zmienia rzeczywistość, Alucis harmonizuje iluzję z rzeczywistością.
Co ważne - miraż nadal jest iluzją a nie czymś fizycznym. Iluzoryczna ściana nie zatrzyma pocisku. Ale WYDAJE SIĘ solidna gdy ją dotkniesz - bo umysł oczekuje oporu i go “czuje”.
3. Mechanicznie
- Miraż wygląda na pasujący w tym miejscu i bardzo wiarygodny. Delikatnie wpływa na umysły postrzegającego jak kognitohazard Cognitohazard: Byt lub treść, których postrzeganie lub przetwarzanie szkodzi obserwatorowi. Atakuje proces poznawczy w chwili kontaktu. Powoduje zaburzenia myślenia, wnioskowania lub zachowania. Przykłady: bazyliszek, dziecko oglądające krwawe i okrutne morderstwo swoich rodziców. , przez co wygląda jeszcze bardziej wiarygodnie.
- Miraż dzięki Alteris faktycznie “jest” tam fizycznie w przestrzeni, choć niezwykle delikatnie. Jest pewną formą zniekształcenia rzeczywistości celem ukrycia i maskowania.
- To sprawia, że miraż daje ogromną Przewagę w sytuacjach oszustwa, ukrycia lub dezorientacji.
Z uwagi na wielozmysłowość i obecność Alteris nawet subturingowe Byt Subturingowy: Wariant Syntetycznej Inteligencji; nie posiada agendy, osobowości ani umysłu. SI jako programowalne narzędzie. narzędzia mają Utrudnienia w przełamaniu mirażu. To nie jest atak na umysł a atak na wszystkie wymiary percepcji jednocześnie.
Miraż jest dużo prostszy do przejrzenia, jeśli
4. Typowe Okoliczności użycia czaru (kiedy go użyjemy)
- Ukrycie się przed pościgiem - “tu nikogo nie ma”.
- Odwrócenie uwagi - iluzoryczny hałas, ruch, postać.
- Zamaskowanie czegoś - mina przeciwpiechotna wygląda jak podłoga.
- Zastraszenie - iluzoryczny potwór, ogień, przepaść.
5. Gramatyka Diady (jak to się dzieje)
- Alteris zmienia świat wokół obserwatorów. NieRzeczywistość nadpisuje Rzeczywistość. Alteris zniekształca percepcję wszystkich zmysłów jednocześnie. Przekształca to co JEST w to co MA BYĆ widziane. Ukrywa to czego nie powinni widzieć.
- Alucis dostarcza kreatywne włączenie fikcji do rzeczywistości. Kraina Snów “wie” jak rzeczy powinny wyglądać czy brzmieć; logika snów wchodzi do gry. Harmonizacja sprawia, że iluzja wykorzystuje elementy prawdziwego świata - prawdziwe cienie, prawdziwe ciepło. Umysł obserwatora SAM dopowiada brakujące szczegóły.
- Razem te Energie tworzą wielozmysłowy miraż. Alteris przekształca percepcję, Alucis sprawia że przekształcenie jest kreatywne, spójne i “pasuje” do świata. Do tego Alucis sprawia, że obserwator sam sobie “dopowiada” to czego brakuje. Nie da się wykryć iluzji zmysłami, bo WSZYSTKIE zmysły są zgodne.
Zaiste, perfekcyjna iluzja.
6. Specjalne Własności Rzucania Czaru
- Proste iluzje (pojedynczy obraz, dźwięk) mogą być rzucane Subtelnie i generują minimalne Skażenie Skażenie: wypaczenie i zniekształcenie bytu (osoby, pojazdu, przedmiotu, miejsca lub konceptu) przez Energię Magiczną, które zmienia jego własności w stronę Energii lub powoduje w tym bycie szkody. .
- Złożone iluzje (sceny, wiele zmysłów, ruchome obrazy) wymagają więcej czasu i generują więcej Skażenia.
- Miraż wymaga uwagi maga by trwać. Gdy mag się rozproszy, miraż zaczyna zanikać.
7. Gdy Tracimy Kontrolę nad Czarem
- Miraż zyskuje autonomię: Iluzja zaczyna żyć własnym życiem i robi rzeczy których mag nie planował, np. ogień się rozprzestrzenia. Kraina Snów przejęła kontrolę.
- Miraż staje się “prawdziwy”: Dochodzi do manifestacji Manifestacja: samoistny efekt magiczny wywołany wysokim stężeniem Energii Magicznej w danym obszarze. mirażu; za dużo Alteris i za mało Alucis. Iluzoryczny ogień zaczyna parzyć. Potwór zadaje prawdziwe rany.
- Miraż się rozlewa: Mag traci zdolność rozróżniania własnych iluzji od rzeczywistości. Zapomina, co stworzył a co jest prawdziwe. Co gorsza, miraż się “rozlewa” - znajdujemy się w przestrzeni gdzie są liczne miraże i nie wiemy co i gdzie.
.
.