Tworzenie Miraży

Spis Treści

1. Wysokopoziomowo

“Popatrz, widzisz ją. Możesz nawet dotknąć. Ma nawet prawidłowy smak - ta ryba smakuje jak pełnoprawny węgorz. Ale nie jest to prawdziwa ryba. Wbrew pozorom to jest makaron.”

DiadaAlteris-Alucis
ImpulsTworzenie obrazów, dźwięków i wrażeń których nie ma. Ukrywanie tego co jest.

2. Efekt zaklęcia (co się dzieje)

Mag tworzy miraż, wielozmysłową iluzję, która angażuje wszystkie zmysły jednocześnie. Widzisz, słyszysz, czujesz zapach, odczuwasz temperaturę.

Miraż jest przekonujący, bo włącza rzeczywistość w fikcję. Iluzoryczny ogień wykorzystuje prawdziwe ciepło słońca. Iluzoryczny potwór rzuca prawdziwy cień. Umysły obserwatorów same dopowiadają brakujące szczegóły. Wszystkie zmysły mówią to samo. Alteris zmienia rzeczywistość, Alucis harmonizuje iluzję z rzeczywistością.

Co ważne - miraż nadal jest iluzją a nie czymś fizycznym. Iluzoryczna ściana nie zatrzyma pocisku. Ale WYDAJE SIĘ solidna gdy ją dotkniesz - bo umysł oczekuje oporu i go “czuje”.

3. Mechanicznie

  • Miraż wygląda na pasujący w tym miejscu i bardzo wiarygodny. Delikatnie wpływa na umysły postrzegającego jak kognitohazard Cognitohazard: Byt lub treść, których postrzeganie lub przetwarzanie szkodzi obserwatorowi. Atakuje proces poznawczy w chwili kontaktu. Powoduje zaburzenia myślenia, wnioskowania lub zachowania. Przykłady: bazyliszek, dziecko oglądające krwawe i okrutne morderstwo swoich rodziców. , przez co wygląda jeszcze bardziej wiarygodnie.
  • Miraż dzięki Alteris faktycznie “jest” tam fizycznie w przestrzeni, choć niezwykle delikatnie. Jest pewną formą zniekształcenia rzeczywistości celem ukrycia i maskowania.
  • To sprawia, że miraż daje ogromną Przewagę w sytuacjach oszustwa, ukrycia lub dezorientacji.

Z uwagi na wielozmysłowość i obecność Alteris nawet subturingowe Byt Subturingowy: Wariant Syntetycznej Inteligencji; nie posiada agendy, osobowości ani umysłu. SI jako programowalne narzędzie. narzędzia mają Utrudnienia w przełamaniu mirażu. To nie jest atak na umysł a atak na wszystkie wymiary percepcji jednocześnie.

Miraż jest dużo prostszy do przejrzenia, jeśli

4. Typowe Okoliczności użycia czaru (kiedy go użyjemy)

  • Ukrycie się przed pościgiem - “tu nikogo nie ma”.
  • Odwrócenie uwagi - iluzoryczny hałas, ruch, postać.
  • Zamaskowanie czegoś - mina przeciwpiechotna wygląda jak podłoga.
  • Zastraszenie - iluzoryczny potwór, ogień, przepaść.

5. Gramatyka Diady (jak to się dzieje)

  • Alteris zmienia świat wokół obserwatorów. NieRzeczywistość nadpisuje Rzeczywistość. Alteris zniekształca percepcję wszystkich zmysłów jednocześnie. Przekształca to co JEST w to co MA BYĆ widziane. Ukrywa to czego nie powinni widzieć.
  • Alucis dostarcza kreatywne włączenie fikcji do rzeczywistości. Kraina Snów “wie” jak rzeczy powinny wyglądać czy brzmieć; logika snów wchodzi do gry. Harmonizacja sprawia, że iluzja wykorzystuje elementy prawdziwego świata - prawdziwe cienie, prawdziwe ciepło. Umysł obserwatora SAM dopowiada brakujące szczegóły.
  • Razem te Energie tworzą wielozmysłowy miraż. Alteris przekształca percepcję, Alucis sprawia że przekształcenie jest kreatywne, spójne i “pasuje” do świata. Do tego Alucis sprawia, że obserwator sam sobie “dopowiada” to czego brakuje. Nie da się wykryć iluzji zmysłami, bo WSZYSTKIE zmysły są zgodne.

Zaiste, perfekcyjna iluzja.

6. Specjalne Własności Rzucania Czaru

  • Proste iluzje (pojedynczy obraz, dźwięk) mogą być rzucane Subtelnie i generują minimalne Skażenie Skażenie: wypaczenie i zniekształcenie bytu (osoby, pojazdu, przedmiotu, miejsca lub konceptu) przez Energię Magiczną, które zmienia jego własności w stronę Energii lub powoduje w tym bycie szkody. .
  • Złożone iluzje (sceny, wiele zmysłów, ruchome obrazy) wymagają więcej czasu i generują więcej Skażenia.
  • Miraż wymaga uwagi maga by trwać. Gdy mag się rozproszy, miraż zaczyna zanikać.

7. Gdy Tracimy Kontrolę nad Czarem

  • Miraż zyskuje autonomię: Iluzja zaczyna żyć własnym życiem i robi rzeczy których mag nie planował, np. ogień się rozprzestrzenia. Kraina Snów przejęła kontrolę.
  • Miraż staje się “prawdziwy”: Dochodzi do manifestacji Manifestacja: samoistny efekt magiczny wywołany wysokim stężeniem Energii Magicznej w danym obszarze. mirażu; za dużo Alteris i za mało Alucis. Iluzoryczny ogień zaczyna parzyć. Potwór zadaje prawdziwe rany.
  • Miraż się rozlewa: Mag traci zdolność rozróżniania własnych iluzji od rzeczywistości. Zapomina, co stworzył a co jest prawdziwe. Co gorsza, miraż się “rozlewa” - znajdujemy się w przestrzeni gdzie są liczne miraże i nie wiemy co i gdzie.

.

.