Roszbór, przelotowe miasto w Przelotyku

Spis Treści

Kontekst Lokalizacji

CechaOpis
CzasKilkanaście lat po wojnie
Populacjaokoło 8-12k mieszkańców
ModelPodupadające miasteczko typu (Rust Belt w USA), próbujące się odrodzić
EkonomiaObsługa ruchu tranzytowego, drobne warsztaty, dość samowystarczalne, podupada

Historia Lokalizacji

Przed Inwazją

Roszbór to niewielkie miasteczko przelotowe niedaleko Zasłony Pustogorskiej, które przed wojną żyło przede wszystkim wyścigami.

Tor Wyścigowy był jego sercem - przyciągał bogatych entuzjastów z całej okolicy, a lokalna gospodarka kręciła się wokół hoteli, pensjonatów, warsztatów mechanicznych i obsługi eventów sportowych.

W centrum miasta stały eleganckie rezydencje i hotele z widokiem na tor, a wzdłuż głównej trasy przebiegającej przez Roszbór rosły jak grzyby po deszczu stacje serwisowe i restauracje dla podróżnych.

Podczas Inwazji

Podczas Inwazji Saitaera Inwazja Saitaera: katastrofalna manifestacja Saitaera - Regenta Nienaturalnej Adaptacji (Energia Ixion) - na Astorii, która doprowadziła do straszliwych zniszczeń i zjednoczenia ludzi celem odparcia Władcy Amalgamacji. Minęły dekady zanim Astoria się z tego podniosła. Roszbór raczej miał problemy z noktianami Noktianin: człowiek, mieszkaniec światów Noctis. Główne cechy: 1) W światach Noctis ludzie nie wierzą w istnienie magii. 2) Raczej żyją w stacjach kosmicznych, nie planetach. 3) Podczas Inwazji Noctis noktianie zaatakowali planetę Astorię i przegrali; problemy z integracją noktian i astorian. 4) kody kulturowe: Unia Europejska, ale bez krajów anglojęzycznych. niż z ixiońskimi Energia Ixion: Energia Zewnętrzna powiązana z Neo-Życiem, Absolutna Adaptacja i Nienaturalna Amalgamacja Rzeczywistości, realiformacja do "ixiońskiego świata", insektoidalne ohydne amalgamaty ciała i mechanizmów. feraliusami Feralius: przekształcony przez Energię Magiczną "potwór" (zwykle biosofont); w jego wypadku Energia dominuje nad jego naturą. Niebezpieczny, nie może żyć wśród ludzi. .

Roszbór znajduje się w obszarze dość mocno zalesionym i zdecydowanie podgórskim. To sprawia, że znajdują się tu liczne tunele, które były używane do walki z noktianami i feraliusami.

Kilkanaście Lat Po Inwazji

Kilkanaście lat po wojnie Roszbór jest cieniem tamtych czasów.

  • Z uwagi na walki i odludzie, w okolicy znajdują się zniszczone jednostki Anomalne Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. oraz od czasu do czasu feraliusy Feralius: przekształcony przez Energię Magiczną "potwór" (zwykle biosofont); w jego wypadku Energia dominuje nad jego naturą. Niebezpieczny, nie może żyć wśród ludzi. .
  • Okoliczny teren nie jest bardzo niebezpieczny, ale to dlatego że lokalsi są ostrożni.
  • Tor wyścigowy jest nieużywany i uszkodzony. Chwilowo nie ma pieniędzy ani chętnych na wielkie wyścigi.
  • Główna trasa działa; przejeżdżają nią transporty rekonstrukcyjne i okazjonalni podróżni, więc miasto funkcjonuje i prosperuje na bazie obsługi ruchu tranzytowego, na bazie drobnych warsztatów i recyklingu wojennego złomu.

Przestrzennie:

  • Bogatsi ludzie mieszkają w starszych rezydencjach na wzgórzach lub w centrum.
  • Klasa średnia - mechanicy, właściciele pensjonatów i małych warsztatów - jakoś się trzyma, dorabiając na czarno i handlując tym, co zostało.
  • Stara robotnicza część miasta - Zatorze - jest przeludniona i w kiepskim stanie.

Społeczność się zna, trzyma razem, choć wielu perspektyw raczej nie widać.

Sytuacja jest w tej chwili dość stabilna; główne osady są już w większości odbudowane i bezpieczne, ale nadal znajdują się wraki powojenne, niewybuchy i ukrywające się problemy Anomalne Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. .

Ciekawe Miejsca

Mapa Roszboru
Autor: Praca własna Źródło: Praca własna Licencja zgodna z tą stroną
Recyklingownia / ZłomowiskoTo jest miejsce, w którym znajdują się specjaliści od neutralizacji Anomalii Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. i przekształcający złom w coś w miarę użytecznego. To ta grupa: Preset: Złomowisko
Tor WyścigowyKiedyś szczyt świetności miasta. W większości opuszczone budynki i maszyneria, o dziwo nie rozebrana. Potencjalnie niebezpieczne miejsce.
Stara SerwisowniaPrzy Torze; to kompleks dawnych garaży wyścigowych, magazynów części i boksów mechanicznych. To też ulubione miejsce młodych ludzi.
CentrumNajbogatsza część miasta (wraz z Dzielnicą Wyścigową). Nieco podupadłe, ale dobrej klasy. Większość lepszych rzeczy są tu.
Knajpa “Muzyka Silnika”Knajpa w niezłym stanie, przyjazna Złomowisku. Miejsce nieco tańsze niż wynika z lokalizacji. Lubiane przez młodych z różnych środowisk.
ZatorzeRaczej obszar uboższy, z mniejszą nadzieją i możliwościami. Baraki i bloki dla mechaników i obsługi toru z czasów świetności. Teraz są przeludnione, w kiepskim stanie, ale ludzie jakoś żyją.
Okolice RzekiPrzede wszystkim obszary użytkowe. Nie są wykorzystywane rekreacyjnie.
Farma ŚwińOd zawsze w tej samej rodzinie (Kangurczaków). Podupadająca, ale solidny filar lokalnej społeczności. Ponad 100 lat tradycji. Wbrew nazwie, ma więcej niż tylko świnie.

Nazwane Postacie

Ogólnie

Bardzo istotne: nie musicie znać ani zapoznawać się z tymi postaciami. To są opcje. Pokazują, z kim możecie się spotkać i jakie mają zwykle agendy. Wasze postacie na pewno znają te postacie, nawet jeśli tylko ze słyszenia.

Przydatne tagi: Złomowisko, Młodzież, Biznes, Centrum, Zatorze.

Gabriel Wilkolew
Złomowisko, mechanik
Paranoiczny preppers, mieszka na Złomowisku, unika kontaktu z ludźmi. Bardzo cięty na noktian; podejrzewa, że w okolicy są prawdziwi komandosi noktiańscy i noktiańskie spiski. Podczas wojny niestety troszkę zapłacił poczytalnością.
Kaspian Koralewski
Złomowisko, mechanik
Utrzymuje rodzinę swojej siostry (siostrę i Przemka). Bierze więcej robót, też mniej legalnych, jeśli może. Lojalny i uczciwy, choć zawsze zmęczony.
Marek Kangurczak
Farma Świń, właściciel
50 lat+, ma optymistyczne podejście i dba o swoją farmę i świnie. Jest w mieście od zawsze. Biznes.
Przemek Koralewski
mistrz nieformalnych wyścigów
Siostrzeniec Kaspiana, 21 lat. Aspirujący mechanik, pracy się nie boi, dobry chłopak. Świetnie jeździ. Młodzież.
Weronika Gramolka
influencerka, wyścigi
Córka króla holobaru, 20 lat. Chce zostać influencerką i wygrywać wyścigi. Ma wianuszek chłopców. Bogata i ostra. Młodzież.
Grzegorz Gramolka
właściciel holobaru
Bogaty i wpływowy, trzęsie okolicą. Nie ma czasu dla córki, ale ma piękny dom. Biznes.
Anatol Kangurczak
Farma Świń, syn, pasza i chemia
33-letni kompetentny chemik kochający Farmę Świń i rodzinę.
Aniela Kangurczak
Farma Świń, córka
17-letnia aspirująca influencerka, która próbuje sensownie zarządzać i pomagać na Farmie Świń. Młodzież.
Laetitia Alkiras
Zatorze, kurier, noktianka Noktianin: człowiek, mieszkaniec światów Noctis. Główne cechy: 1) W światach Noctis ludzie nie wierzą w istnienie magii. 2) Raczej żyją w stacjach kosmicznych, nie planetach. 3) Podczas Inwazji Noctis noktianie zaatakowali planetę Astorię i przegrali; problemy z integracją noktian i astorian. 4) kody kulturowe: Unia Europejska, ale bez krajów anglojęzycznych.
Weteranka wojenna, 50 lat. Mieszka na uboczu, unika ludzi i kocha swój pojazd. Niespecjalnie zbliża się do nikogo. Mieszka pod Zatorzem.
Rafał Ruszczyk
pragmatyczny policjant
Sensowny policjant, z którym da się dogadać, interesuje się Złomowiskiem jako potencjalnym zagrożeniem. Uważa, że najlepiej jeśli Złomowisko rozwiąże problemy Złomowiska a on zajmie się swoimi.
Olaf Burzyłło
dziennikarz
Lokalne wiadomości. Dość sporo wie; ścina się czasem ze Złomowiskiem, ale jest uczciwy. Szuka sensacji, ale skupia się raczej na prawdzie.
Mariola Wieszajka
Zatorze, paser
W Zatorzu. Potrafi “znikać” niewygodne rzeczy. Można powiedzieć, że wie co w trawie piszczy wśród mniej szanowanej części społeczeństwa. Paser.
Leos Savireil
komandos noktiański Noktianin: człowiek, mieszkaniec światów Noctis. Główne cechy: 1) W światach Noctis ludzie nie wierzą w istnienie magii. 2) Raczej żyją w stacjach kosmicznych, nie planetach. 3) Podczas Inwazji Noctis noktianie zaatakowali planetę Astorię i przegrali; problemy z integracją noktian i astorian. 4) kody kulturowe: Unia Europejska, ale bez krajów anglojęzycznych.
Faktycznie, jeden z trzech komandosów noktiańskich w okolicy, choć niezbyt konspirujący. Niezasymilowany, mieszka gdzieś niedaleko Złomowiska.
DJ Zbigniew
DJ, Centrum
Właściciel knajpy “Muzyka Silnika”. Tańce, alkohol i zabawa. Pozytywnie nastawiony do Złomowiska; ma podobnie spapraną przeszłość co oni. Są plotki, że jest zbrodniarzem wojennym. Ale jest sympatyczny.
Franek Barkisty
gangster, ściąga długi
Niebezpieczny koleś, nie jest stąd. Powiązany z jakąś grupą. Zwykle pracuje jako koleś do zbierania długów.
Eryk Garowijski
Szpital, noszowy
kiedyś Złomowisko
Kiedyś pracował na Złomowisku, ale było dla niego zbyt niebezpiecznie. Teraz pracuje przy Szpitalu. Jedyny kumpel Gabriela.
Mariola Turkajska
Szpital, pielęgniarka
Młoda i pełna pasji pielęgniarka, która bardzo nie lubi noktian i za wszystko ich obwinia. To, że nie umie rozpoznać noktianina jej nie pomaga. Przyjazna, pomogła wielu noktianom całkowicie tego nieświadoma. Wykształcona, ale niezbyt bystra.

Zagrożenia działające na tym obszarze

  • Dominujące Energie to: Interis Energia Interis: Koniec Wszystkiego, Rozpad Wszelkich Znaczeń, Śmierć Ostatniej Gwiazdy. Energia Magiczna powiązana z bezsilnością, rozpaczą i brakiem znaczenia. Niczego nie ma, niczego nie było, niczego nie będzie i nic nie ma znaczenia. , Alteris Energia Alteris: Ścieżki-Nie-Wybrane, NieRzeczywistość. Energia Magiczna powiązana z chaosem, zaskoczeniem i zagubieniem. Nic nie jest stałe, wszystko ciągle się zmienia i mieni. Nie da się niczego poznać i wszystko jest NIE TAK. , Alucis Energia Alucis: Ukojenie przez Ułudę, Ucieczka Do Krainy Marzeń. Świat, którego nie ma a być powinien. Energia Magiczna powiązana z pięknem, zachwytem, marzeniami i harmonizacją. Nic Cię nie boli, jest cudownie i nic już nigdy Cię nie skrzywdzi. . Wszystkie mogą mieć domieszkę Ixion Energia Ixion: Energia Zewnętrzna powiązana z Neo-Życiem, Absolutna Adaptacja i Nienaturalna Amalgamacja Rzeczywistości, realiformacja do "ixiońskiego świata", insektoidalne ohydne amalgamaty ciała i mechanizmów. .
  • Częste Anomalie Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. , czasem Feraliusy Feralius: przekształcony przez Energię Magiczną "potwór" (zwykle biosofont); w jego wypadku Energia dominuje nad jego naturą. Niebezpieczny, nie może żyć wśród ludzi. . Zwłaszcza pozostałości po wojnie.
  • Wszyscy muszą być jakoś uzbrojeni i gotowi do obrony, bo niestety budżet policyjny i administracyjny jest kiepski. To sprawia, że nadmiar emocji może powodować nieoczekiwane problemy.
  • Brak perspektyw, więc pewne problemy z przestępczością, gangami i handlarzami rzeczami nielegalnymi. Np. próba ataku na tranzyt / rozboje.
  • Oczywiście, “wszystko jest winą noktian”; więc zamieszki na linii astorianie - noktianie są możliwe.
  • Korupcja i nepotyzm. Kogo znasz / komu podpadniesz może być ważniejsze niż kompetencje czy prawo.
  • Sprzęt jest dość… interesujący. Salvage, recykling, improwizacja… rzeczy jakie ludzie znaleźli czy przerobili. Przez to mamy niestabilne zagrożenie z perspektywy virt Virt: wirtualna rzeczywistość z pełną integracją sensoryczną (wszystkie zmysły). Osoba zanurzająca się w virt doświadcza rzeczy jako tak rzeczywistych co fizyczna rzeczywistość. Virt oferuje kompletną alternatywną egzystencję z możliwością świadomego wejścia i wyjścia. Odpowiednie przestrzenie nazywane są "virtświatami" , przy patchworkowej technologii i nie wiadomo-co-dodano-do-sieci. Drony działają… jakoś. To samo kamery. To samo autonomiczne systemy.

Typy Sesji

  • Neutralizacja Anomalii
  • Ochrona Tranzytu
  • Starcia Wewnętrzne