Roszbór, przelotowe miasto w Przelotyku
Spis Treści ▼
Kontekst Lokalizacji
| Cecha | Opis |
|---|---|
| Czas | Kilkanaście lat po wojnie |
| Populacja | około 8-12k mieszkańców |
| Model | Podupadające miasteczko typu (Rust Belt w USA), próbujące się odrodzić |
| Ekonomia | Obsługa ruchu tranzytowego, drobne warsztaty, dość samowystarczalne, podupada |
Historia Lokalizacji
Przed Inwazją
Roszbór to niewielkie miasteczko przelotowe niedaleko Zasłony Pustogorskiej, które przed wojną żyło przede wszystkim wyścigami.
Tor Wyścigowy był jego sercem - przyciągał bogatych entuzjastów z całej okolicy, a lokalna gospodarka kręciła się wokół hoteli, pensjonatów, warsztatów mechanicznych i obsługi eventów sportowych.
W centrum miasta stały eleganckie rezydencje i hotele z widokiem na tor, a wzdłuż głównej trasy przebiegającej przez Roszbór rosły jak grzyby po deszczu stacje serwisowe i restauracje dla podróżnych.
Podczas Inwazji
Podczas Inwazji Saitaera Inwazja Saitaera: katastrofalna manifestacja Saitaera - Regenta Nienaturalnej Adaptacji (Energia Ixion) - na Astorii, która doprowadziła do straszliwych zniszczeń i zjednoczenia ludzi celem odparcia Władcy Amalgamacji. Minęły dekady zanim Astoria się z tego podniosła. Roszbór raczej miał problemy z noktianami Noktianin: człowiek, mieszkaniec światów Noctis. Główne cechy: 1) W światach Noctis ludzie nie wierzą w istnienie magii. 2) Raczej żyją w stacjach kosmicznych, nie planetach. 3) Podczas Inwazji Noctis noktianie zaatakowali planetę Astorię i przegrali; problemy z integracją noktian i astorian. 4) kody kulturowe: Unia Europejska, ale bez krajów anglojęzycznych. niż z ixiońskimi Energia Ixion: Energia Zewnętrzna powiązana z Neo-Życiem, Absolutna Adaptacja i Nienaturalna Amalgamacja Rzeczywistości, realiformacja do "ixiońskiego świata", insektoidalne ohydne amalgamaty ciała i mechanizmów. feraliusami Feralius: przekształcony przez Energię Magiczną "potwór" (zwykle biosofont); w jego wypadku Energia dominuje nad jego naturą. Niebezpieczny, nie może żyć wśród ludzi. .
Roszbór znajduje się w obszarze dość mocno zalesionym i zdecydowanie podgórskim. To sprawia, że znajdują się tu liczne tunele, które były używane do walki z noktianami i feraliusami.
Kilkanaście Lat Po Inwazji
Kilkanaście lat po wojnie Roszbór jest cieniem tamtych czasów.
- Z uwagi na walki i odludzie, w okolicy znajdują się zniszczone jednostki Anomalne Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. oraz od czasu do czasu feraliusy Feralius: przekształcony przez Energię Magiczną "potwór" (zwykle biosofont); w jego wypadku Energia dominuje nad jego naturą. Niebezpieczny, nie może żyć wśród ludzi. .
- Okoliczny teren nie jest bardzo niebezpieczny, ale to dlatego że lokalsi są ostrożni.
- Tor wyścigowy jest nieużywany i uszkodzony. Chwilowo nie ma pieniędzy ani chętnych na wielkie wyścigi.
- Główna trasa działa; przejeżdżają nią transporty rekonstrukcyjne i okazjonalni podróżni, więc miasto funkcjonuje i prosperuje na bazie obsługi ruchu tranzytowego, na bazie drobnych warsztatów i recyklingu wojennego złomu.
Przestrzennie:
- Bogatsi ludzie mieszkają w starszych rezydencjach na wzgórzach lub w centrum.
- Klasa średnia - mechanicy, właściciele pensjonatów i małych warsztatów - jakoś się trzyma, dorabiając na czarno i handlując tym, co zostało.
- Stara robotnicza część miasta - Zatorze - jest przeludniona i w kiepskim stanie.
Społeczność się zna, trzyma razem, choć wielu perspektyw raczej nie widać.
Sytuacja jest w tej chwili dość stabilna; główne osady są już w większości odbudowane i bezpieczne, ale nadal znajdują się wraki powojenne, niewybuchy i ukrywające się problemy Anomalne Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. .
Ciekawe Miejsca
| | |
|---|---|
| Recyklingownia / Złomowisko | To jest miejsce, w którym znajdują się specjaliści od neutralizacji Anomalii Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. i przekształcający złom w coś w miarę użytecznego. To ta grupa: Preset: Złomowisko |
| Tor Wyścigowy | Kiedyś szczyt świetności miasta. W większości opuszczone budynki i maszyneria, o dziwo nie rozebrana. Potencjalnie niebezpieczne miejsce. |
| Stara Serwisownia | Przy Torze; to kompleks dawnych garaży wyścigowych, magazynów części i boksów mechanicznych. To też ulubione miejsce młodych ludzi. |
| Centrum | Najbogatsza część miasta (wraz z Dzielnicą Wyścigową). Nieco podupadłe, ale dobrej klasy. Większość lepszych rzeczy są tu. |
| Knajpa “Muzyka Silnika” | Knajpa w niezłym stanie, przyjazna Złomowisku. Miejsce nieco tańsze niż wynika z lokalizacji. Lubiane przez młodych z różnych środowisk. |
| Zatorze | Raczej obszar uboższy, z mniejszą nadzieją i możliwościami. Baraki i bloki dla mechaników i obsługi toru z czasów świetności. Teraz są przeludnione, w kiepskim stanie, ale ludzie jakoś żyją. |
| Okolice Rzeki | Przede wszystkim obszary użytkowe. Nie są wykorzystywane rekreacyjnie. |
| Farma Świń | Od zawsze w tej samej rodzinie (Kangurczaków). Podupadająca, ale solidny filar lokalnej społeczności. Ponad 100 lat tradycji. Wbrew nazwie, ma więcej niż tylko świnie. |
Nazwane Postacie
Ogólnie
Bardzo istotne: nie musicie znać ani zapoznawać się z tymi postaciami. To są opcje. Pokazują, z kim możecie się spotkać i jakie mają zwykle agendy. Wasze postacie na pewno znają te postacie, nawet jeśli tylko ze słyszenia.
Przydatne tagi: Złomowisko, Młodzież, Biznes, Centrum, Zatorze.
| | |
|---|---|
| Gabriel Wilkolew Złomowisko, mechanik | Paranoiczny preppers, mieszka na Złomowisku, unika kontaktu z ludźmi. Bardzo cięty na noktian; podejrzewa, że w okolicy są prawdziwi komandosi noktiańscy i noktiańskie spiski. Podczas wojny niestety troszkę zapłacił poczytalnością. |
| Kaspian Koralewski Złomowisko, mechanik | Utrzymuje rodzinę swojej siostry (siostrę i Przemka). Bierze więcej robót, też mniej legalnych, jeśli może. Lojalny i uczciwy, choć zawsze zmęczony. |
| Marek Kangurczak Farma Świń, właściciel | 50 lat+, ma optymistyczne podejście i dba o swoją farmę i świnie. Jest w mieście od zawsze. Biznes. |
| Przemek Koralewski mistrz nieformalnych wyścigów | Siostrzeniec Kaspiana, 21 lat. Aspirujący mechanik, pracy się nie boi, dobry chłopak. Świetnie jeździ. Młodzież. |
| Weronika Gramolka influencerka, wyścigi | Córka króla holobaru, 20 lat. Chce zostać influencerką i wygrywać wyścigi. Ma wianuszek chłopców. Bogata i ostra. Młodzież. |
| Grzegorz Gramolka właściciel holobaru | Bogaty i wpływowy, trzęsie okolicą. Nie ma czasu dla córki, ale ma piękny dom. Biznes. |
| Anatol Kangurczak Farma Świń, syn, pasza i chemia | 33-letni kompetentny chemik kochający Farmę Świń i rodzinę. |
| Aniela Kangurczak Farma Świń, córka | 17-letnia aspirująca influencerka, która próbuje sensownie zarządzać i pomagać na Farmie Świń. Młodzież. |
| Laetitia Alkiras Zatorze, kurier, noktianka Noktianin: człowiek, mieszkaniec światów Noctis. Główne cechy: 1) W światach Noctis ludzie nie wierzą w istnienie magii. 2) Raczej żyją w stacjach kosmicznych, nie planetach. 3) Podczas Inwazji Noctis noktianie zaatakowali planetę Astorię i przegrali; problemy z integracją noktian i astorian. 4) kody kulturowe: Unia Europejska, ale bez krajów anglojęzycznych. | Weteranka wojenna, 50 lat. Mieszka na uboczu, unika ludzi i kocha swój pojazd. Niespecjalnie zbliża się do nikogo. Mieszka pod Zatorzem. |
| Rafał Ruszczyk pragmatyczny policjant | Sensowny policjant, z którym da się dogadać, interesuje się Złomowiskiem jako potencjalnym zagrożeniem. Uważa, że najlepiej jeśli Złomowisko rozwiąże problemy Złomowiska a on zajmie się swoimi. |
| Olaf Burzyłło dziennikarz | Lokalne wiadomości. Dość sporo wie; ścina się czasem ze Złomowiskiem, ale jest uczciwy. Szuka sensacji, ale skupia się raczej na prawdzie. |
| Mariola Wieszajka Zatorze, paser | W Zatorzu. Potrafi “znikać” niewygodne rzeczy. Można powiedzieć, że wie co w trawie piszczy wśród mniej szanowanej części społeczeństwa. Paser. |
| Leos Savireil komandos noktiański Noktianin: człowiek, mieszkaniec światów Noctis. Główne cechy: 1) W światach Noctis ludzie nie wierzą w istnienie magii. 2) Raczej żyją w stacjach kosmicznych, nie planetach. 3) Podczas Inwazji Noctis noktianie zaatakowali planetę Astorię i przegrali; problemy z integracją noktian i astorian. 4) kody kulturowe: Unia Europejska, ale bez krajów anglojęzycznych. | Faktycznie, jeden z trzech komandosów noktiańskich w okolicy, choć niezbyt konspirujący. Niezasymilowany, mieszka gdzieś niedaleko Złomowiska. |
| DJ Zbigniew DJ, Centrum | Właściciel knajpy “Muzyka Silnika”. Tańce, alkohol i zabawa. Pozytywnie nastawiony do Złomowiska; ma podobnie spapraną przeszłość co oni. Są plotki, że jest zbrodniarzem wojennym. Ale jest sympatyczny. |
| Franek Barkisty gangster, ściąga długi | Niebezpieczny koleś, nie jest stąd. Powiązany z jakąś grupą. Zwykle pracuje jako koleś do zbierania długów. |
| Eryk Garowijski Szpital, noszowy kiedyś Złomowisko | Kiedyś pracował na Złomowisku, ale było dla niego zbyt niebezpiecznie. Teraz pracuje przy Szpitalu. Jedyny kumpel Gabriela. |
| Mariola Turkajska Szpital, pielęgniarka | Młoda i pełna pasji pielęgniarka, która bardzo nie lubi noktian i za wszystko ich obwinia. To, że nie umie rozpoznać noktianina jej nie pomaga. Przyjazna, pomogła wielu noktianom całkowicie tego nieświadoma. Wykształcona, ale niezbyt bystra. |
Zagrożenia działające na tym obszarze
- Dominujące Energie to: Interis Energia Interis: Koniec Wszystkiego, Rozpad Wszelkich Znaczeń, Śmierć Ostatniej Gwiazdy. Energia Magiczna powiązana z bezsilnością, rozpaczą i brakiem znaczenia. Niczego nie ma, niczego nie było, niczego nie będzie i nic nie ma znaczenia. , Alteris Energia Alteris: Ścieżki-Nie-Wybrane, NieRzeczywistość. Energia Magiczna powiązana z chaosem, zaskoczeniem i zagubieniem. Nic nie jest stałe, wszystko ciągle się zmienia i mieni. Nie da się niczego poznać i wszystko jest NIE TAK. , Alucis Energia Alucis: Ukojenie przez Ułudę, Ucieczka Do Krainy Marzeń. Świat, którego nie ma a być powinien. Energia Magiczna powiązana z pięknem, zachwytem, marzeniami i harmonizacją. Nic Cię nie boli, jest cudownie i nic już nigdy Cię nie skrzywdzi. . Wszystkie mogą mieć domieszkę Ixion Energia Ixion: Energia Zewnętrzna powiązana z Neo-Życiem, Absolutna Adaptacja i Nienaturalna Amalgamacja Rzeczywistości, realiformacja do "ixiońskiego świata", insektoidalne ohydne amalgamaty ciała i mechanizmów. .
- Częste Anomalie Anomalia: byt (osoba, przedmiot, pojazd, miejsce) Skażony Energią Magiczną, co nadaje mu nieprzewidywalne i przekraczające prawa fizyki własności, powiązany z Energiami którymi jest nasycony. , czasem Feraliusy Feralius: przekształcony przez Energię Magiczną "potwór" (zwykle biosofont); w jego wypadku Energia dominuje nad jego naturą. Niebezpieczny, nie może żyć wśród ludzi. . Zwłaszcza pozostałości po wojnie.
- Wszyscy muszą być jakoś uzbrojeni i gotowi do obrony, bo niestety budżet policyjny i administracyjny jest kiepski. To sprawia, że nadmiar emocji może powodować nieoczekiwane problemy.
- Brak perspektyw, więc pewne problemy z przestępczością, gangami i handlarzami rzeczami nielegalnymi. Np. próba ataku na tranzyt / rozboje.
- Oczywiście, “wszystko jest winą noktian”; więc zamieszki na linii astorianie - noktianie są możliwe.
- Korupcja i nepotyzm. Kogo znasz / komu podpadniesz może być ważniejsze niż kompetencje czy prawo.
- Sprzęt jest dość… interesujący. Salvage, recykling, improwizacja… rzeczy jakie ludzie znaleźli czy przerobili. Przez to mamy niestabilne zagrożenie z perspektywy virt Virt: wirtualna rzeczywistość z pełną integracją sensoryczną (wszystkie zmysły). Osoba zanurzająca się w virt doświadcza rzeczy jako tak rzeczywistych co fizyczna rzeczywistość. Virt oferuje kompletną alternatywną egzystencję z możliwością świadomego wejścia i wyjścia. Odpowiednie przestrzenie nazywane są "virtświatami" , przy patchworkowej technologii i nie wiadomo-co-dodano-do-sieci. Drony działają… jakoś. To samo kamery. To samo autonomiczne systemy.
Typy Sesji
- Neutralizacja Anomalii
- Ochrona Tranzytu
- Starcia Wewnętrzne